در پی اعدام شکنجه‌آور یک اعدامی با تزریق سم؛

بار ديگر مجوز اعدام با صندلی برقی در ايالت تنسی آمريکا صادر شد

به دنبال اعدام شکنجه‌آور یک اعدامی با استفاده از تزریق سم بار دیگر مجوز اعدام با صندلی برقی در ایالت تنسی آمریکا صادر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بار دیگر مجوز اعدام با صندلی برقی در ایالت تنسی آمریکا صادر شد.

روز گذشته در ایالت تنسی دستوری ازجانب فرماندار صادر شد که مسئله ساز شده است. "بیل هاسلام " فرماندار جمهوری خواه این ایالت ، طرح به تصویب رسیده در کنگره ایالتی را امضاء کرد که براساس آن اجازه داده می شود اگر دستگاه قضائی ایالتی نتواند مواد لازم برای تزریق مواد مرگبار مورد استفاده در اعدام را به دست بیاورد، می تواند زندانیان محکوم به اعدام را با استفاده از صندلی برقی اعلام کند. با امضای فرماندار طرح مصوب کنگره ، به قانون ایالتی تنسی تبدیل شده است. 

مسئله اعدام با مواد کشنده در ماههای اخیر در آمریکا بار دیگر خبرساز شده است زیرا نحوه اعدام یکی از زندانیان محکوم به اعدام با استفاده از این مواد که به سکته قلبی او منجر شد انتقادهای زیادی را مطرح کرده است. منتقدان می گویند این شیوه اعدام، زجرکش کردن فرد اعدامی است. اما رئیس مرکز اطلاعات مربوط به حکم اعدام در ایالت تنسی روز گذشته پس از امضای قانون جدید اعلام کرد دادگاه عالی آمریکا به مسئله اعدام با صندلی الکتریکی نگاه کرده و گفته است این نوع اعدام، مجازات غیرانسانی نیست و درنتیجه مقامات ایالتی تصمیم گرفتند مجوز استفاده از این شیوه اعدام را صادر کنند.

 تنسی نخست ایالتی است که پس از نظر دادگاه عالی آمریکا در این خصوص، به احیای اعدام با شیوه صندلی الکتریکی مبادرت می کند. البته مقامات ایالتی به خوبی می دانند که ممکن است استفاده از این شیوه بار دیگر با چالش‌های حقوقی و قانونی مواجه شود. 

تنسی و بسیاری از دیگر ایالتهای آمریکا ازجمله اوکلاهما و میسوری و تگزاس از مواد مرگبار برای اعدام استفاده می کنند. این ایالت‌ها مواد مذکور را از شرکت‌های داروسازی دریافت می کنند که هویت آنها اعلام نمی شود. منتقدان می گویند مخفی کاری هایی که در این زمینه اعمال می شود احتمال اینکه مشکلاتی در این زمینه بوجود بیاید و مشکلات فاش نشود، افزایش می دهد. 

در ایالت تنسی 74 زندانی محکوم به اعدام وجود دارند. اعدام بعدی در این ایالت ماه اکتبر (مهر ماه) انجام خواهد شد. 

درحالی از صندلی برقی بار دیگر برای اعدام در ایالت تنسی استفاده می شود که هفت سال این شیوه در ایالت مذکور به کار گرفته نمی شد. آخرین اعدامی با این شیوه در تنسی در سال 2007 بود که براساس آن، داریل هالتون اعدام شد. هالتون سه پسر خودش و دختر ناتنی اش را با اسلحه کشته بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار