اگرچه یکی از دلایل اولیه در ایجاد پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، جذب جوانان برای ادامه تحصیلات تکمیلی در داخل کشور و ممانعت از خروج ارز بود اما درحال حاضر این پردیس‌ها به عنوان یک مرکز تجاری استفاده می‌شوند.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه یکی از دلایل اولیه در ایجاد پردیس‌های خودگردان دانشگاهی جذب جوانان برای ادامه تحصیل در داخل کشور و ممانعت از خروج ارز از کشور بود اما در حال حاضر این مراکز به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده‌اند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر عملکرد پردیس‌های خودگردان با اما و اگرهای فراوانی همراه است ازجمله عملکرد کمی آنها در پذیرش تعداد بیشتر دانشجو و دور شدن از استانداردهای علمی، موجب ایجاد شائبه‌های فراوان در نحوه پذیرش این مراکز شده است. 

وی با بیان اینکه شهریه این پردیس‌ها نیز مطابق موازین قانونی نیست، خاطرنشان کرد: این پردیس‌های خودگردان، نیازمند اصلاح ساختار علمی و رفع مشکلات پذیرش و ثبت نام هستند و نباید صرفا به عنوان مراکزی جهت اخذ درآمد با آنها برخورد شود. 

وی یادآور شد: هدف از ایجاد این پردیس‌ها، جلوگیری‌ از خروج جوانان از کشور و ممانعت از خروج ارز بود اما وضعیت کنونی این پردیس‌ها، موجب دلزدگی دانشجویان شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار