امروز ثابت شده تنها راه تامین سلامتی، انجام ورزش‌های منظم روزانه است که برای تمام سنین توصیه می‌شود، ولی برای برخی افراد اهمیت بیشتری دارد.

دکتر محمد تقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و کار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از آنجایی که بانوان مرکز ثقل خانواده هستند، بنابراین سلامت آن‌ها بر سلامت تک تک افراد خانواده موثر است و اهمیت حفظ سلامت به خصوص در مورد بانوان شاغل از اهمیت مضاعفی برخوردار است. این گروه از خانم‌ها علاوه بر اشتغال در خارج از منزل، وظیفه مادری و همسری را هم دارند.

وی ادامه داد: خانم‌های شاغل به علت اینکه زیاد می‌ایستند، یا بیشتر در وضعیت نشسته هستند، بدن مکانیسم بی حرکتی خود را حفظ می‌کند و منجر به ایجاد مشکلات زیاد می‌شود. بنابراین انجام ورزش بسیار توصیه می‌شود. ورزش باید به طور منظم و روزانه و به طور تکرار شونده در یک زمان و ساعت مشخص باشد تا نتیجه و اثر بخشی مطلوبی حاصل شود.

این متخصص طب فیزیکی افزود: شدت و زمان ورزش باید با سن، سابقه فعالیت‌های بدنی و سابقه مشکلات جسمی فرد، متناسب باشد و بهتر است تعیین نوع ورزش تحت نظر متخصصین طب فیزیکی و ورزشی باشد.

به طور کلی انجام ورزش و فعالیت منظم روزانه، علاوه بر حفظ سلامت جسم بانوان، در ارتقاء سلامت روان و افزایش امید به زندگی در زنان شاغل، نقش بسزایی ایفا می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار