در پی درگذشت قهرمان کشتی ایران و جهان علیرضا سلیمانی، رئیس فیلا و رقیب آمریکایی وی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیلا پس از درگذشت علیرضا سلیمانی کشتی‌گیر نامی ایران و جهان به ذکر گزارشی در خصوص وی پرداخت که در آن لایویچ رئیس جهانی کشتی و بومگارتنر رقیب آمریکایی وی تسلیت خود را اعلام داشتند.
او در 2 فوریه 1965 در تهران متولد شد و 6 بازو بند پهلوانی را نیز در کارنامه خود داشت.

کشتی پهلوانی در امپراتوری پارسی نوعی کشتی سنتی است، او در سال 1989 موفق به کسب مدال طلای جهان در  کشتی آزاد شد و چهار بار گردن آویز طلا در آسیا را به گردن آویخت، او همچنین موفق شد در سال 1986مدال طلا فوق سنگین وزن آسیا را از آن خود کند.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران در این خصوص گفت: او یک قهرمان بزرگ در سطح جهان  و یک پهلوان نمونه بود، خانواده کشتی ایران هیچ‌وقت افتخار‌ها و مدال‌هایی که برای کشورش به ارمغان آورد را فراموش نمی کند، و هیچوقت چهره همیشه خندان او را از یاد نمی بریم.

بروس بومگارتنر کشتی‌گیر آمریکایی و رقیب سلیمانی که دارنده چهار مدال طلای المپیک است و در سال 1989 از سلیمانی شکست خورد در این خصوص گفت: از شنیدن خبر درگذشت سلیمانی ناراحت شدم او یک حریف سخت برای من و یک قهرمان بزرگ بود، می دانم که او در ایران طرفداران زیادی داشت، به همین خاطر با جامعه کشتی ایران همدردی می کنم.

نناد لالویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی نیز ضمن ابراز تأسف از رخ دادن این اتفاق ناگوار و دردناک گفت: هم اکنون عمیق ترین تسلیت‌ها را در خصوص در گذشت سلیمانی قهرمان تاریخی کشتی ایران ابراز می کنم، از سوی فیلا و جامعه کشتی ایران ابراز همدردی می کنم، به همه دوستان و خانواده سلیمانی تسلیت می گویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیدا ، قهرمان ، مدال طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
روحش شاد
آخرین اخبار