دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شورای عالی امنیت ملی و نظام جزئیات مذاکرات هسته‌ای را رصد می‌کنند و مشکلی در این زمینه نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ پیش کنگره دوم جامعه اسلامی مهندسین به منظور تصویب برنامه‌ها و اهداف کنگره حزب که در سوم تیرماه برگزار خواهد شد، با حضور دبیران استانی این حزب امروز برگزار شد.  
 
در ابتدای این مراسم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به رفتار تشکیلاتی حزب متبوع اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت مستمر و رفتار تشکیلاتی هرسال بایستی از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد، ارزیابی موفقیت حزب بر عهده دیگران است، البته ما نیز از کارهای انجام شده راضی نیستیم، چرا که می‌توانستیم از فرصت‌ها بسیار استفاده کنیم.  
 
باهنر ادامه داد: علت‌ها چه بوده است، البته برخی موانع را با بی‌تدبیری خودمان به وجود آوردیم اما توانستیم به سلامت عبور کنیم. فراز و نشیب‌هایی در این اوضاع بیابانی تشکیلات کشور وجود داشت که تشکیلات مستمر و پابرجا کمتر پیدا می‌شد، خدا را شکر می‌کنیم که به حداقل وظیفه خود عمل کرده‌ایم.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: ما یکی از موثر‌ترین احزاب عضو جبهه هستیم که در انتخابات انجام وظیفه کرد، هرچند که نتیجه برای ما مهم است، اما به صورت جدی در ظرف چندماه اخیر تلاش و مطالبه زیادی کردیم تا نسل‌های جدید پرتحرک و پویایی را وارد جامعه اسلامی مهندسین کنیم. مطالبه جدی ما نیز همین است که نیروی جوانتری را بکار بگیریم.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین از معدود تشکل‌هایی است که اختلاف درون گروهی را به بیرون درز نداده است، افزود: برخی تشکل‌های عضو به این چاله افتاده‌اند و ما سعی می‌کنیم که دچار این مشکل نشویم، البته کار طولانی می‌برد.  
 
نایب رئیس مجلس در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای حساس دولت یازدهم مذاکرات ژنو بوده که کاری سخت و پیچیده است.  
 
وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان در جنگ تمام عیار دیپلماتیک قرار دارند، افزود: بایستی از این سرداران جبهه دیپلماتیک حمایت کنیم. تسامح و تساهل ممکن است ما را به یک نقطه غیرقابل جبران برساند اما در انجام این مذاکرات رصد کلی نظام وجود دارد و نگرانی در این زمینه نیست.  
 
وی ادامه داد: برخی می‌گویند ممکن است این قضیه از دست دربرود، اما شورای عالی امنیت ملی و نظام جزئیات را رصد می‌کنند و مشکلی نیست.

باهنر با بیان اینکه در کارهای خطیری همچون هسته‌ای مشکلی نیست که چندصدایی در کشور وجود داشته باشد، اظهار داشت: اشکال زمانی است که کار از یک مرکز فعال، پویا و تسلط به اوضاع مدیریت خارج شود و چند صدایی به تقابل درونی کشور تبدیل شود.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی امنیت ملی پیرامون مذاکرات هسته‌ای افزود: این شورا در گذشته کار را خوب مدیریت می‌کرد، اما امروز شاید دولت احساس نیازی به آن نمی‌کند.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به همایش دلواپسین در نقد توافقنامه ژنو اشاره کرد و افزود: برخی مخالفان تلاش زیادی می‌کنند و توقف کار را می‌طلبند در حالیکه ما آن را نمی‌پسندیم، لذا در این زمینه کندی کار پیش آمد که این به معنای بن بست نیست.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار مذاکرات وقت گیر است و باید با حوصله پیش رفت، برای بد‌ترین حالت هم که ممکن است شکست باشد، فکر کرده‌ایم و برای آن هم برنامه داریم.  
 
وی با تاکید بر اینکه اراده نظام در مذاکرات هسته‌ای تبدیل بازی به برد_برد است، یادآور شد: اگر طرفین در سیاست برد_ برد هم به بن بست برسند، ما برای‌‌ همان هم برنامه‌ریزی کرده و برنامه داریم، بنابراین در جریان مذاکرات بایستی حالت خوف و رجاء داشته باشیم.  
 
باهنر در ادامه به سیاست‌های کلی نظام و ابلاغ آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نقشه دیگری که شاید احساس کنید تغییر کرده است، سیاست کلی نظام است که با فاصله کمی ابلاغ می‌شود، سیاست کلی اقتصاد مقاومتی که پیش از پایان سال ۹۲ ابلاغ شد و سیاست سلامت و جمعیت که به تازگی ابلاغ شده است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: مقام معظم رهبری برای مجمع تشخیص مصلحت نظام عناوین سیاست کلی را برشمردند که در این دوره مجمع این سیاست‌ها دهگانه بود، سیاست‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی، سیاست تولید، سلامت و... و دو سیاستی که در حال کار و تدوین است و آن سیاست انتخاباتی و قانونگذاری است.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون چگونگی ابلاغ سیاست‌ها و پیشنهاد آن به دبیرخانه نیز بیان داشت: عناوین سیاست‌های ابلاغی را بیت رهبری به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌کند. دبیرخانه نیز یک کار کار‌شناسی سنگین در دعوت از دانشگاهیان، اساتید، کار‌شناسان، بخش خصوصی و قوای مختلف انجام می‌دهد و سپس این کار کار‌شناسی به دفتر بیت فرستاده می‌شود.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های تنظیم شده از سوی دبیرخانه مجمع را ملاحظه کرده و آن‌ها را تبدیل به سیاست می‌کنند و همچنین آن‌ها را رسما برای مشورت به مجمع تشخیص مصلحت می‌فرستد.  
 
وی با اشاره به اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پیرامون وظایف مقام معظم رهبری است، گفت: تغییر سیاست کلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت از وظایف معظم له است، حضرت آقا سیاستهای کلی مجمع را تدوین می‌کنند.  
 
باهنر با بیان اینکه همه باید نسبت به ابلاغ سیاست‌ها حساس باشیم و مضرات و منافع آن را بگوییم، تصریح کرد: زمانی که سیاست جمعیتی از سوی رهبر معظم ابلاغ شد، سوالی که به ذهن می‌رسید این بود؛ با وجود مشکلات بیشمار افزایش ترکیب جمعیتی چگونه ممکن است، اما واقعیت این است کلان سیاست‌های جمعیت بسیار ضروری‌تر از این حرفهاست. بایستی به آن دقت کرد و روی آن کار شد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی و بحث‌های بیشمار مربوط به آن اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها مقداری جدی‌تر از گذشته شده است، مهم این است که از مراحل تحریم جنگ دیپلماتیک و جنگ اقتصادی به راحتی عبور کرده و اقتصادمان را مقاوم کنیم.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ در اجلاس داووس که هرسال در سوئیس برگزار می‌شود، یکی از ۵ عنوان مطرح مقاوم کردن اقتصاد ملی بود، بنابراین اقتصاد مقاومتی مخصوص همه کشورهاست، به این دلیل که اقتصاد جهان به صورت اعم و اقتصاد کشور به صورت اخص همواره دچار آسیب می‌شود.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظاهر بنگاه‌ها و اقتصاد همانند تنه‌ای است که داخل آن را موریانه خورده است، اظهار داشت: امروزه مخاطرات اقتصادی دنیا به زودی متحول می‌شوند، برهمین اساس در مجلس کمیسیون‌ها فعال شده‌اند، مرکز پژوهش‌ها، دولت، جلسات متعددی را در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار کرده‌اند، بنده هم از سوی رئیس مجلس مسئول هماهنگی میان قوه مقننه و مجریه هستم.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۲۴ بند سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را با کمک دولت تنظیم کرده‌ایم، تصریح کرد: از مجموع ۲۴ بند این سیاست‌ها، به ۸۰ سیاست اجرایی و ۲۰۸ اقدام عملیاتی رسیده‌ایم که در این زمینه دستگاه‌های آن و فعل و فاعل را مشخص کرده‌ایم و قرار است در سه فاز آن کار را به پیش ببریم.  
 
وی افزود: فاز اول اقدام عملیاتی در سال ۹۳، فاز دوم اقدام عملیاتی در سال ۹۴ که نرم افزار آن از سوی دولت در بودجه ۹۴ باید ارائه شود، همچنین فاز سوم برنامه ششم است که سیاست‌های کلی آن را مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین خواهد کرد.  
 
باهنر به پیشرفت این سه فاز از سوی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: دولت کار را شروع کرده و در این سه فاز به پیش می‌رویم، البته کار باید شجاعانه باشد و با آن نمی‌توان شوخی کرد، اگر در این زمینه مجلس و دولت با تسامح و محافظه کاری کار کنند، نمی‌شود.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با ذکر خاطره‌ای از ماهاتیر محمد گفت: ماهاتیر محمد می‌گفت شما اگر به من بگویید که در گذشته مردم شما در جنگل زندگی می‌کردند به من برنمی خورد، اما همین ‌آقا اتفاقاتی را در مالزی رقم زد که کشورش را بسیار به جلو برد. نکته جالب اینجاست ماهاتیر محمد می‌گفت اگر حکومت من موفق شده است، یک دلیل بیشتر ندارد و آن این است که در تمام حکومتم رضایت مردم را به منافع آنان ترجیح ندادم.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما چه کردیم؟ در این ۲۰ سال زمانی منافع مردم را به رضایت آنان ترجیح ندادیم و خلاصه کاری کردیم که همه با هم در کنار هم خوش باشیم. اگر می‌خواهیم اقتصاد دولت از نفت مستقل شود، همت می‌خواهد. امروزه هزینه دولت به سرعت در حال افزایش است، البته ما مجلسی‌ها هم در بسیاری از مواقع مقصریم.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتخابات هیئت رئیسه مجلس که چهارم خردادماه برگزار خواهد شد اشاره کرد و بیان داشت: این اجلاسیه برای سال سوم آغاز خواهد شد که در حد رئیس اتفاقی نخواهد افتاد، اما در سایر امور اصولگرایان، فراکسیون رهروان ولایت، اعتدالیون که البته تشکلی نیست و برخی اصلاح طلبان در آن جمع‌اند، فعالیت‌هایی می‌کنند.‌‌ همان روز یکشنبه نیز که روز افتتاح مجلس است خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب خواهیم شد.

وی در ادامه به گمانه زنی‌های جریانات سیاسی پیرامون انتخابات آتی مجلس، اشاره کرد و افزود: کسانی که از هم اکنون می‌خواهند بحث انتخابات مجلس دهم را مطرح کنند، به افکار عمومی ظلم کرده‌اند؛ مهم نیست این فعالان سیاسی رفیق دولت و یا مجلس باشند، در هر صورت این اقدامات زودهنگام ظلم به مردم است.  
 
باهنر اضافه کرد: امروزه صحبت‌هایی از جریانات سیاسی می‌شود که در انتخابات مجلس دهم نشان خواهیم داد و یا اینکه در آن انتخابات روی شما را کم می‌کنیم، مملکت گرفتاری‌های زیادی دارد که بایستی تلاش کرد دست در دست یکدیگر آن‌ها را حل کنیم؛ انتخابات یک موضوع و اداره کردن کشور یک مقوله دیگر است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت یازدهم را به شرط خردورزی، تدبیر و اعتدال کمک و حمایت می‌کنیم، بیان داشت: اگر نقدی در این زمینه داشته باشیم نیز، آن را به موقع اعلام می‌کنیم؛ در انتخابات آینده فضاهای مختلفی ممکن است به وجود بیاید، همچنین سناریوهای مختلفی نیز قابل تصور است.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری فعالان سیاسی موجود در کشور را به ۴ گروه عمده تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به دوبخش؛ رادیکال هنجارشکن و معتدل، اصولگرایان به دو بخش؛ معتدل وتندرو تقسیم می‌شوند؛ تفاوت ما با اصولگرایان تندرو این است که ما آن‌ها را اصولگرا می‌دانیم، اما آن‌ها در بعضی موارد ما را اصولگرا هم نمی‌دانند؛ تلاش ما باید این باشد که اصولگرایان معتدل و تندرو به هم نزدیک شوند و  کار را به پیش ببرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نظام ، شورا ، زمینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار