پیام اصلی ما در این هفته حفاظت و توجه آحاد مردم به مسئله‌ی میراث فرهنگی است.

"محمد حسین طالبیان"، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص برنامه‌های هفته‌ی میراث فرهنگی به خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: آغاز هفته‌ی میراث فرهنگی فرصتی به دست اندر کاران این سازمان می‌دهد تا ارتباط خود را بیش از پیش با مردم نزدیکتر کنند.

وی ادامه داد: هر روز این هفته به شعارهای مختلفی نام گذاری شده، به عنوان مثال یک روز را به نام موزه‌ها و روز دیگر را تحت عنوان آموزش و میراث نام گذاری کردیم، همچنین در استان‌های کشور نیز جلسات و برنامه‌های ویژه‌ای مختص برای این روند دارند.

طالبیان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم از سرمایه‌های ارزشمند کشورمان به نحو احسن استفاده کنیم و موضوع میراث فرهنگی را به کمک رسانه‌ها در همه جا نشر بدهیم.

وی گفت: روز آخر هفته‌ی میراث فرهنگی تحت عنوان میراث و دفاع مقدس نام گذاری شده و پیام اصلی ما در این هفته آن است که موضوع میراث فرهنگی مربوط به کل آحاد جامعه است و همه باید در حفظ و صیانت از آن تلاش کنند.

طالبیان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آنکه چرا بازدید کننده‌های موزه‌ها سیر نزولی دارد، اظهارداشت: زمانی که ما در موزه‌ای پژوهش و حفاظت درست را انجام دهیم و اطلاعات پژوهشی را به صورت جذاب در اختیار مردم قرار دهیم به طور حتم مخاطبان موزه افزایش پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: بیشترین رویکرد ما آن است که سرمایه گذاری و از پژوهش‌های انجام شده استفاده کنیم، چرا که موزه‌ها جریان پویایی دارند و مردم باید به داشته‌های خود توجه کنند.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار