ظهر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل مرکز پژوهشی میراث مکتوب در نشستی صمیمی به گفت و گو با جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه میراث مکتوب نشست و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: کشور ایران میراث و گنجینه  عظیمی در حوزه فرهنگ و تمدن دارد و پاسداری از آن وظیفه همه کسانی است که دل در گرو ایران و اسلام دارند؛ و مرکز پژوهشی میراث مکتوب فعالیت های ارزشمندی در این حوزه انجام می دهد.
 
وی با اشاره به وجود آثاری از تمدن و فرهنگ مکتوب کشورمان در بسیاری از کتابخانه های کشورهای همسایه و خاورمیانه افزود: حفاظت از این آثار به همت و عزم ملی نیاز دارد و می توان با تهیه چاپ های عکسی از این آثار در حفظ این گنجینه ها همت گمارد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: صرف هزینه های مالی برای پیشبرد فعالیت ها و اهداف مرکز پژوهشی میراث مکتوب و حمایت از آن باید یکی از اولویت های اجرایی باشد.
 
در این نشست صمیمی که با حضور جمعی از پژوهشگران و میراث بانان حوزه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار شد، "اکبر ایرانی" مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب گزارشی از عملکرد فعالیت های پژوهشی این مرکز ارایه داد.
 
در بخشی از این نشست "مهدی محقق" رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برخی مشکلات پیش روی حوزه میراث مکتوب سخن گفت.
 
در بخش دیگری از این نشست "احمد مسجد جامعی" رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره چگونگی آغاز به فعالیت این مرکز سخن گفت.
 
در این نشست "مجتبی سلطانی" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور جوانان و "محمدرضا وصفی" مدیر کل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مکتوب ، ارشاد ، اسلامی ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار