مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون کشور در شیراز گفت: تهران ، فارس و خراسان رضوی در اهدای خون در کشور رتبه های برتر را دارند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بابک یکتا پرست افزود : از 2 میلیون و 100 هزار واحد خونی دریافتی از اهدا کنندگان ، 344 هزار واحد یعنی حدود 17 درصد از مردم استان تهران ، 141 هزار واحد یعنی حدود 7 درصد از مردم استان فارس و 133 هزار واحد یعنی 6و 8 دهم درصد از مردم خراسان رضوی دریافت شده  و این در حالی است که در استان تهران ، 27 و 71 صدم از هر هزار نفر اهدا کننده خون بوده اند .

در استان فارس 30 و 11 صدم از هر هزار نفر و در خراسان رضوی 21 و 63 صدم از هر هزار نفر خون اهدا کرده اند .

یکتا پرست بیان کرد : نسبت جنسیتی اهدا کنندگان را نیز 95 و 5 دهم درصد مردان و 4و 5 دهم درصد زنان تشکیل می دهد .

وی در خصوص وضعیت اهدا خون از جانب بانوان در کشور گفت : میانگین اهدا خون بانوان در جهان حدود 30 درصد است در حالی که در کشور ما در سال 84 ، 9 و 8 دهم درصد اهدا کنندگان را زنان تشکیل می دادند .

پور فتح الله رئیس سازمان انتقال خون ایران نیز گفت : آنچه که در بحث کمبود اهدا خون بانوان وجود دارد موضوع کم خونی بانوان در کشور است که در این خصوص نیز برنامه هایی در راستای توان اهدا خون بانوان کم خون در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: نگاه ویژه ما در این خصوص ارائه قرص های آهن به بانوان کم خون و دعوت از آنها برای حضور در مرحله بعد برای اهدا است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: برتر ، فارس ، اهدا ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.