مدیر حوزه استان قم و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی با بیان این که هزار اثر از طلاب جوان حوزه علمیه استان قم به جشنواره علامه حلی ارسال شد گفت: یکی از افتخارات حوزه، ترویج و گسترش پژوهش و تحقیق در میان طلاب و ارتقاء علمی آنان است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه؛ حجت‌‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین «جشنواره علامه حلی استان قم» گفت: یکی از افتخارات حوزه ترویج و گسترش پژوهش و تحقیق در میان طلاب و ارتقاء علمی آنان است.

وی افزود: جشنواره علامه حلی از جمله جشنواره‌هایی است که در این مسیر پایه ریزی شده تا پایه علمی طلاب را در حوزه علمی و پژوهشی تقویت کند که هفته گذشته شاهد برگزاری ششمین جشنواره علامه حلی در سطح کشوری بودیم.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: امسال بنا نبود که جشنواره  استانی به شکل مجزا در قم برگزار شود؛ ولی احساس کردیم که نسبت به برگزیدگان حوزوی استانی  که به مسابقات کشوری راه نمی‌یابند اجحاف می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسابقات را در سطح استان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 400 اثر از سوی طلاب جوان استان قم در حوزه برادران و خواهران در حوزه علمیه قم عرضه شد که این آمار امسال به برکت برگزاری  این جشنواره و اهمیت دادن بیشتر پژوهش‌های طلاب بیش از 2 برابر شد، یعنی نزدیک به هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اضافه کرد: این افزایش چشمگیر آثار، بیانگر همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و همچنین تشویق و ترغیب طلاب و انجام پژوهش‌های جدید است که خوشبخانه این ثمرات و برکات هر سال با افزایش این همکاری بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترویج ، گسترش ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار