قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی: نکته قابل تامل این است که با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه‌ها برخورد سیاسی شده و افرادی که با جهت گیری‌های وزیر علوم تطابق دارند، به پست رييس دانشگاه منصوب شوند.

هاشم داداش‌پور قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در مورد انتخاب رئیس دانشگاه توسط دانشگاهیان گفت: در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها رویه قانونی وجود دارد که طی آن وزیر علوم رئیس دانشگاه را انتخاب کرده و فرد مزبور برای تائید حکم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.  
 
وی افزود: نکته قابل توجه این است که انتخاب رئیس دانشگاه جزو حقوق وزیر علوم و شورایعالی انقلاب است.  
 
داداش‌پور اضافه کرد: در آئین نامه جامع مدیریت امور دانشگاه‌ها که مورد تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی بوده، این ساز و کار برای انتخاب رئیس دانشگاه مورد قبول واقع شده است، بنابراین اگر رویه دیگری اتخاذ شود، باید ابتدا توسط مراجع ذی‌صلاح که در اینجا، شورایعالی انقلاب فرهنگی است تصویب شود و اگر آن شورا تائید کرد، آنگاه می‌توان آن را به اجرا در آورد.
 
قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: با توجه به اینکه شخص جناب وزیر عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی بوده‌، تقابل وزارت علوم با این شورا امر بعیدی است.  
 
وی ادامه داد: نکته قابل تامل این است که با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه‌ها برخورد سیاسی شده و افرادی که با جهت گیری‌های وزیر علوم تطابق دارند، به پست رييس دانشگاه منصوب شوند.
 
داداش‌پور خاطرنشان کرد: زمانی که وزیر علوم، رئیس دانشگاه تهران بود، در انتخاب رئیس گروه یکی از دانشکده‌ها رای گیری انجام داد و با وجود اینکه در این رای گیری نفر اول با ۸۰ درصد آراء رای آورد، اما آقای فرجی دانا نفر دوم را به عنوان رئیس گروه انتخاب کرد.  
 
قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تشریح کرد: با وجود چنین سابقه‌ای که آقای وزیر دارند، گمان می‌رود در انتخاب رئیس دانشگاه هم برخورد سیاسی اتفاق بیافتد و فرد مقبول وزیر علوم پيروز جریان انتخابات باشد.  
 
وی در پایان تاکید کرد: از وزیر علوم انتظار می‌رود با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه‌ها قانونی و حکیمانه برخورد كند و از هرگونه برخورد سیاسی بر حذر باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار