معاون امور تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مسکن مهر حمایت ‌های حقوقی و قانونی در نظر گرفته است.

مرتضی شیرازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در این راستا، تقویت تشکل‌ها و شرکت‌‌های تعاونی‌ در شهرستان‌های استان تهران برای تقویت سیاست مدیریتی و ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی به منظور زودتر تمام شدن طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیگیری تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن مهر و از سوی دیگر کارکرد اداراتی که در ارتباط با بخش آورده متقاضیانی که سهم قابل توجهی در تأمین مسکن مهر دارند، در فرصت قانون که تعهد شده، انجام می ‌شود.

معاون امور تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: این حمایت‌ ها در راستای این است که اجرای طرح ‌های مسکن مهر طول نکشد و زمانی که برای تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان پیش ‌بینی شده، به تأخیر نیفتد.

وی در خصوص سئوال یکی از مسئولان مبنی بر اینکه چرا ‌پول متقاضیان به جای حساب بانک مسکن به حساب تعاونی ‌ها واریز می ‌شود، تصریح کرد: اینک در دو موعد زمانی قرار داریم و در گذشته بانک مسکن در طرح حضور نداشت.

شیرازی افزود: در سال‌ های گذشته بانک مسکن در این طرح مشارکت نداشت و متقاضیان در قالب شرکت ‌های تعاونی ساماندهی می‌ شدند و بعد از سال 88 به بعد بود که بحث خودمالکی مطرح شد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: پس از آن، ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی به صحنه آمدند و بحث خود مالکی را در قالبی غیر از شرکت‌ های تعاونی مطرح کردند و این برنامه ‌ریزی و کار آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح در دو قالب اجرایی می‌ شود، یکی در قالب شرکت‌ های تعاونی بود که حساب‌ های این شرکت‌ ها در بانک توسعه تعاون متمرکز شده و از اعضا جمع ‌آوری می ‌شد و در حساب شرکت‌ ها نزد بانک توسعه تعاون نگهداری می ‌شد.

شیرازی اضافه کرد: با پیشرفت کار که با تأیید بنیاد مسکن و راه و شهرسازی صورت می ‌گرفت، این اجازه داده می ‌شد که بانک توسعه تعاون با دریافت صورت وضعیت و تأییدیه راه و شهرسازی، مبالغ را به حساب شرکت‌ ها واریز کند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.