سخنگوی استاندار بدخشان افغانستان در از ادامه درگیری با نیروهای طالبان درشهرستان یمگان وکشته شدن ملا عاشو فرمانده ارشداین گروه را خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نوید فروتن سخنگوی استاندار بدخشان افغانستان روز چهارشنبه گفت: نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان، کنترل مرکز شهرستان یمگان را در اختیار دارند و نیروهای طالبان از چند طرف برای تصرف فرمانداری این شهرستان تلاش می کنند که درگیری شدید ادامه دارد.

سخنگوی استاندار بدخشان افزود: منطقه کوهستانی است، با چند دستگاه چرخبال نیروهای کمکی نظامی به منطقه اعزام شده اند، هر چند رساندن کمک به این شهرستان با مشکلاتی روبروست.

سخنگوی استاندار بدخشان گفت: نیروهای طالبان دستگاه های مخابراتی در این شهرستان را نیز نابود کرده اند و تماس با این منطقه امکان پذیر نیست و به همین علت تعداد تلفات این درگیری تا کنون مشخص نیست.

فروتن ابراز اطمینان کرد این عده از نیروهای طالبان تا ساعاتی دیگر یا مجبور به فرار از منطقه خواهند شد و یا کشته می شوند.

برخی رسانه های افغانستان اعلام کرده اند که شهرستان یمگان در استان بدخشان بدست نیروهای طالبان سقوط کرده و تلاش برای بازپس گیری آن ادامه دارد.

شهرستان یمگان درهشتاد کیلومتری شرق شهر فیض آباد مرکز استان بدخشان قرار دارد که چند بار تا کنون هدف حمله گروه طالبان گرفته است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرده است که کنترل شهرستان یمگان در دست نیروهای امنیتی است و آنان با نیروهای طالبان در حال تبادل آتش هستند و نیروهای اضافی نیز به محل اعزام شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در بیانیه ای مدعی شده است، شهرستان یمگان که 30 هزار نفر جمعیت دارد، به تصرف نیروهای این گروه در آمده است.
/انتهای پیام

منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار