رئیس سازمان امداد و نجات، از ارائه جدیدترین آموزش ها براساس آخرین دستاوردهای امدادی جهان برای ارتقای دانش علمی و عملیاتی امدادگران کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: یکی از عوامل موثر در امر پاسخگویی به عوارض ناشی از وقوع سوانح انسان ساخت، برخورداری سازمان‌ها و نهادهای مسوول هر کشور از منابع انسانی مجرب و کارآمد است.

وی، ابزار و تجهیزات فنی و تخصصی، سازماندهی مناسب برنامه‌های آموزشی مستمر و بکارگیری عناصر مذکور در تمرینات عملی و میدانی را از دیگر عوامل موثر در پاسخگویی به حوادث انسان ساخت دانست.

کولیوند افزود: به همین منظور، جهت برنامه‌ریزی، سازماندهی و تشکیل و ترغیب گروه‌های امداد و نجات با هماهنگی و دستیابی به آخرین دستاوردهای موجود در جهان، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران نیز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش و مهارتی کرده است.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادث جاده‌ای ویژه مسوولان پایگاه، نجاتگر راننده و نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان‌های سراسر کشور از این نوع اقدامات بوده است.

کولیوند با اشاره به برگزاری این دوره‌های آموزشی، ارتقای توان علمی و عملیاتی نیروهای مستقر در پایگاه‌های امدادو نجات بین شهری، آشنایی با روش‌های نوین در تصادفات جاده‌ای، شناخت نقاط قوت وضعف تیم‌های عملیاتی بمنظور پاسخگویی مناسب و آشنایی با تجهیزات جدید نجات از جمله اهداف برگزاری این آموزش‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: براین اساس، مهمترین ابزار برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده بمنظور ارتقای توان عملیاتی و علمی نیروها برای پاسخگویی مناسب و سریع به حوادث و سوانح، تربیت نیروی انسانی متخصص و با انگیزه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، امداد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار