فرماندار چالدران بر لزوم توسعه صنعت در چالدران تاکید کرد و گفت: صنعت چالدران در حدود 0.3 درصد صنعت استان بوده که بسیار ناچیز و در حد صفر است.

احمدرضا قلی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سه واحد صنعتی شامل کارخانه فرآورده‌های لبنی طه، کارخانه قندریزی تعاونی 60 و آب معدنی کارتال در چالدران فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این سه کارخانه نیز به صورت تمام وقت فعالیت ندارند و در سال به مدت چند ماه فعالیت داشته و مابقی ماه‌های سال به دلیل مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش به صورت نیمه فعال و راکد بوده و تولیدی ندارند.

قلی‌پور با بیان اینکه این شهرستان مشکلات عدیده‌ای در حوزه صنعت دارد، تصریح کرد: تمامی زیرساخت‌های شهرک صنعتی 100 هکتاری چالدران از جمله آب، برق و گاز آماده بوده منتهی تاکنون در این شهرک صنعتی 100 هکتاری هیچ واحد صنعتی مستقر نشده است.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه صنعت در چالدران، خاطرنشان کرد: بیشتر سرمایه‌گذاران شهرستان سرمایه‌های خود را در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری کرده زیرا راه‌های ارتباطی چالدران مناسب حمل و نقل نبوده و همه این عوامل موجب می‌شود سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نداشته باشند.

قلی‌پور ادامه داد: توسعه صنعت در چالدران نیازمند حمایت دولت در راستای استقرار صنعت در شهرستان بوده و اگر سازمان‌هایی که در امر صنعت مسئولیت دارند به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانند سازمانی تحت عنوان سازمان نوسازی صنایع، یک کارخانه به صورت دولتی در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌شوندب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.