کارگردان نمایش «من، آنتیگون و دیگران» معتقد است این اثر نمایشی با نگاهی به تقابل نسل جوان و گذشته و نگرش آنها به زندگی روی صحنه رفته است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سوسن رحیمی با بیان این مطلب افزود: این نمایش را پیش از این برای شیوه اجرای نمایش محیطی در نظر گرفته بودم اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم به دلیل قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد آن را برای اجرای صحنه ای آماده کنم .

وی افزود:  آنچه در این اثر نمایشی به لحاظ محتوا می تواند بیشتر از هر عنصر دیگری در نگاه مخاطب برجسته به نظر آید حس مسوولیت پذیری است که این روزها در جامعه ما به شدت دچار فراموشی شده است. من در این نمایش تلاش کردم غیر ازترسیم این فضا به تماشاگر نشان دهم که « قهرمان» نیز در اجتماع ما مورد بی اعتنایی قرار گرفته و باید بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان نمایش « من، آنتیگون و دیگران» در ادامه صحبتهای خود گفت: من در این نمایش تا آنجا توانستم تلاش کردم از شعاردادن و کلیشه به دور باشم گرچه این موضوع به قضاوت تماشاگر است که با چه درکی از تالار نمایشی خارج می شود. البته من زیاد هم با شعار دادن مخالف نیستم چرا که اغلب کارهایی که این سالها در تئاتر ایران روی صحنه رفته از ترس اینکه شعاری نباشند تهی از تفکر شده و فقط صرف خنداندن روی صحنه می روند.

این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: ما در این نمایش تلاش کردیم دو نسل نوجوان و گذشته را در کنار هم قرار دهیم و این زندگی را در قالب یک اثر نمایشی به تماشاگر نشان دهیم . نمایشی که در نوع شخصیت پردازی اش ایده آل نگری نسلی را نشان می دهد که ما بزرگ ترها کم کم آن را فراموش کردیم در حالیکه این جریان اندیشه ای بین نسل نوجوان باید اجازه عرض اندام را داشته باشند تا این نگاه ایده آلیستی در آینده به کمک آنها بیاید .

نمایش «من، آنتیگون و دیگران» هر روز ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار