مقاله دکتر "نجف قراچورلو"، رئیس و عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ISI نمایه شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مقاله "Investigation of the Influence of Human Resources Accounting Information on Managers Decision-Making in Social Security Organization of Khuzestan Province”که عنوان فارسی آن " بررسی تأثیر اطلاعات حسابداری منابع انسانی بر تصمیم گیری مدیران سازمان تأمین اجتماعی استان خوزستان" می باشد، به همت دکتر نجف قراچورلو، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و ایرج ایسوند، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی (گرایش مالی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تبریز نگارش شده و در پایگاه اطلاعات علمی ISI نمایه شده است.

این مقاله همچنین در اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت به صورت شفاهی و چاپ در مجموعه مقالات ارائه شده بود.

بر اساس این گزارش در چکیده این مقاله آمده است: امروزه حسابداری مرسوم، منابع فیزیکی (مانند:ساختمان ،تاسیسات،تجهیزات)، منابع مالی(مانند: وجه نقد،خالص حساب های دریافتنی و سرمایه گذاری)، و منافع فنی و حاصل از مالکیت (مانند:حق اختراع،علائم تجاری، دانش فنی و سر قفلی) را گزارش می کند، اما چه بسا یکی از بزرگترین منابع سازمان ها که همانا منابع انسانی را گزارش نمی کند.

این مقاله افزوده است: برای مدیریت مطلوب این سرمایه با ارزش، از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. حسابداری منابع انسانی در واقع کاربرد مفاهیم و روش های حسابداری در محدوده مدیریت نیروی انسانی می باشد.

این مقاله ادامه داده است: این حسابداری معیار سنجش و گزینش هزینه و ارزشگذاری نیروی انسانی به عنوان منابع اصلی هر سازمان است.

هدف اصلی از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر اطلاعات حسابداری منابع انسانی در تصمیم گیری مدیران سازمان تأمین اجتماعی خوزستان بوده و در این فرآیند ابتدابه بررسی مبانی نظری وسپس روش های مختلف شناسایی، اندازه گیری ،و گزارشگری نیروی انسانی پرداخته و با به کارگیری از ابزار پرسشنامه محقق ساخته و تعیین حجم نمونه بوسیله فرمول کوکران و انتخاب اعضای نمونه به صورت تصادفی، با استفاده از نتایج سوالات پرسشنامه که از مدیران ستاد،ارشد، مالی و کلیه شعب استان خوزستان (درمان _شعب)گرفته شد، تاثیر متغیرهای اطلاعات حسابداری منابع انسانی)اطلاعات هزینه تامین نیروی انسانی، اطلاعات هزینه بکارگیری، اطلاعات هزینه آموزش و توسعه، اطلاعات هزینه ارزیابی عملکرد، اطلاعات هزینه جبران خدمات، اطلاعات هزینه نگهداری( بر تصمیم گیری مدیران مورد سنجش و آزمون قرار گرفت

دکتر قراچورلو فارغ التحصیل دکترای مدیریت مالی از دانشگاه پونای هندوستان می باشد.
 
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: جهاد ، دانشگاهی ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.