رییس ستاد ارتش افغانستان در نشست سه جانبه با رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان و فرمانده کل نیروهای بین المللی در افغانستان از پاکستان خواست در تامین امنیت انتخابات افغانستان با کابل همکاری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در نشست سه جانبه شیرمحمد کریمی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان، راحیل شریف رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان و جوزف دانفورد فرمانده نظامیان خارجی مستقر در افغانستان که عصر روز گذشته (دوشنبه) به دور از چشم رسانه ها در کابل برگزار ششد، سیر محمد کریمی پاکستان را به همکاری در تامین امنیت انتخابات افغانستان فرا خواند.

ژنزال "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه به رسانه ها گفت:مقامهای پاکستانی در این نشست وعده دادند که در خصوص تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همکاری کنند.

بر اساس این گزارش در این نشست سه جانبه علاوه بر تامین امنیت انتخابات، نگرانی افغانستان از تنش ها و تحرکات نظامیان پاکستان در امتداد خط دیوررند و حدفاصل دو کشور مطرح شد.

این نشست سی و هفتمین نشست رئیسان ستاد مشترک ارتش افغانستان و پاکستان به شمار می رود.

بر اساس گزارش ها ˈراحیل شریفˈ، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان در این سفر با ˈبسم الله محمدیˈ، وزیر دفاع افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می شود راحل شریف در این دیدار تاکید کرده است که پاکستان آماده همکاری همه جانبه برای مبارزه با تروریسم است و برای تامین صلح در افغانستان نیز همکاری خواهد کرد.

مقام های دولت افغانستان بارها اعلام کرده اند که گروه های تروریستی در آن سوی مرز دیورند برای اخلال در امنیت افغانستان، برنامه ریزی می کنند و دولت پاکستان می تواند با محدود کردن فعالیت این گروه ها در تامین امنیت افغانستان کمک کند.

دومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 24 خرداد در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

در اولین دور از انتخابات افغانستان هیچیک از هشت نامزد شرکت کننده در انتخابات 16 فروردین نتوانستند حد نصاب لازم 50 درصد بعلاوه یک رای را برای پیروزی در دور اول کسب کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور عبدالله عبدالله با 45 درصد آرا معادل 2 میلیون 972 هزار و 141 رای و ˈاشرف غنی احمد زیˈ با 31.6 درصد آرا معادل 2 میلیون و 84 هزار و 547 رای به دور دوم کشیده شد.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود هفت میلیون نفر از 12 میلیون واجدین شرایط شرکت در انتخابات، برگزار شد.

میزان حضور مردان در این دوره از انتخابات افغانستان 64 درصد و حضور زنان 36 درصد اعلام شد.

کارشناسان این دوره از انتخابات افغانستان را که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای مشارکت سیاسی افغانها در روند سیاسی کشورشان ارزیابی و تاکید کردند که افغانها نشان دادند قادر به اداره امور کشور خود هستند.

/انتهای پیام
منیع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.