عضو پارلمان افغانستان با بیان اینکه تولید و قاچاق مواد مخدر در زمان حضور نظامیان خارجی در افغانستان افزایش یافت، گفت: مردم امیدوارند که پس از خروج این نیروها قاچاق و تولید مخدر در کشورشان کاهش یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، غلام‎حسین ناصری عضو پارلمان افغانستان گفت، مردم افغانستان امیدوارند با خروج نیروهای خارجی از این کشور، روند افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر کاهش یابد.
 
به باور وی، با آنکه دولت افغانستان همواره در طول سال‌های اخیر سعی در مبارزه با آن را داشت، اما هر ساله شاهد افزایش تولید و قاچاق آن به سایر کشورها بودیم.
 
این عضو پارلمان افغانستان تأکید کرد که دولت آینده افغانستان در مورد مبارزه با مواد مخدر تصمیم جدی گرفته و این نگرانی را رفع خواهد کرد.
 
ناصری در ادامه با اشاره به نگرانی برخی کشورهای منطقه از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تصریح کرد، اوضاع آینده افغانستان ارتباطی با خروج نیروهای نظامی این کشور نداشته و اکنون افغانستان خود امنیت مرزها را کنترل می‌کند.
 
وی خطاب به کشورهای منطقه گفت: وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان وابسته به حضور نظامیان خارجی نبوده و پس از خروج آن‎ها نیز هیچ تغییری در افغانستان و منطقه به وجود نخواهد آمد.
 
ناامنی‎ دامن‎گیر افغانستان نمی‎شود
 
ناصری در ادامه سخنان خود با اشاره به نگرانی‎های امنیتی از بابت افزایش ناامنی در این کشور اظهار داشت که هیچ عاملی نمی‎تواند سبب افزایش ناامنی پس از خروج نظامیان خارجی در این کشور شود.
 
وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان آمادگی کامل برای تأمین امنیت افغانستان پس از سال 2014 میلادی داشته و هیچ‎گونه مشکلی در این راستا ندارند.
 
وی با اشاره به توانایی این نیروها اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از توانایی بالایی برخوردار بوده و هرگز تروریست‌ها نمی‎توانند با این نیروها مقابله کنند.
 
این عضو پارلمان افغانستان در پایان تاکید کرد، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اگر به درستی تجهیز شوند، خواهند توانست به یکی از نیرومندترین قوای امنیتی منطقه تبدیل شوند.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار