آیت الله محسن اراکی فرمود: قم به عنوان شهر مقدس باید پیشتاز گسترش معماری اسلامی بوده و ازشهرداری انتظار می‌رود فقه اسلامی مدیریت شهری را رعایت کند. ست

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله محسن اراكي، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در نشستی با شهردار قم گفت: فقه ما در تمامي ساختارها حرفي براي گفتن دارد و در عرصه‌هاي مختلف عمل کرده و يكي از مسائلي كه فقه ما حرفي براي گفتن دارد، موضوع مديريت شهري و شهرسازي است كه بايد در اين زمينه كار شده و مطالب مرتبط با مديريت شهري استخراج گردد.

وی بیان کرد:  در خصوص ارتفاع ساختمان‌ها، فاصله ميان آنها، جايگاه خدمات عمومي در شهرها و.... روايات و آيات بسياري وجود دارد كه بايد اين مسائل استخراج و مد نظر قرار گيرد. که ما با یک برنامه ریزی مي‌توانيم يك مهندسي فقهي براي شهر اسلامي ارائه كنيم و اگر واقعا  به دنبال شهر اسلامي هستيم بايد اين معيارها را رعايت كنيم

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: شهرسازي مبتني بر مباني غربي آثار منفي بسياري دارد كه بايد اين موضوع را پايان داده و اجازه نداد كه سبك و سياق فرهنگ‌هاي ديگر در كشور ما رسوخ كند.

آيت‌الله اراكي تصریح کرد: قم يك شهر مقدس و ام القراي جهان تشيع به شمار مي‌رود و از اين رو از شهرداري قم نيز انتظار مي‌رود در مسائل فقه اسلامي مديريت شهري تلاش كند که با پژوهش و تحقيق در گسترش آن کوشیده و من با توجه به شناختی که از شهردار قم دارم، ایشان اقدامات خوبی را ایجاد خواهد کرد.

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پایان خاطر نشان کرد: بايد قم به عنوان پايلوت مديريت شهري اسلامي به جهان معرفي شده تا بتواند الگوي مناسب شهري ارائه كند. و همچنین شهردار قم با توجه به ارتباط خوبش با مراجع عظام تقلید خدمات قابل قبولی ارائه کرده که این قابل تقدریر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لزوم ، جهان ، تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار