رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان از گشایش مرکزی برای روابط مستقیم تجار این کشور با کشورهای قزاقستان، هند، ترکیه، آمریکا و امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ "قربان حقجو" رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان امروز در کابل از گشایش مرکز تجارت افغان‌ها با کشورهای هند، ترکیه، قزاقستان، آمریکا و امارات متحده عربی خبر داد و گفت: با گشایش این مرکز روابط تجاری افغان‏‎ها با خارج بیشتر می‎شود.
 
به گفته حقجو، این مرکز در چهار ولایت افغانستان از جمله «هرات»، «بلخ»، «قندهار» و «کابل» به منظور گسترش روابط تجار افغان و سرمایه‌گذاران با تجار چند کشور گشایش یافته است.
 
وی در ادامه تصریح کرد که این مرکز مجهز به سیستم پیشرفته ارتباطی بوده و زمینه برنامه‎های آموزشی، ملاقات، محافل و کنفرانس‌های تجاری مستقیم یا آنلاین را با شرکا و تجار داخلی و خارجی مهیا می‎سازد.
 
حقجو افزود: ایجاد چنین سیستمی در افغانستان، اطلاعات و آمارهایی را برای رسانه‎های ملی و بین‌المللی از طریق حضور خبرنگاران در این مرکز و از طریق وب‌سایت آن فراهم می‌کند.
 
رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان تأکید کرد که این مرکز به منظور دسترسی تجار و سرمایه‌گذاران افغان به اطلاعات معتبر تجاری و ایجاد ارتباط میان تجار افغان با سایر کشورها ایجاد شده است.
 
به گفته حقجو، این مرکز فرصتی برای تجار و سرمایه‌گذاران افغان است که بتوانند روابط تجاری خود را در سطح ملی و بین‌المللی افزایش دهند.
 
رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب امنیتی در نقاط مختلف افغانستان و وجود موانع بسیار برای سفر تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ولایات مختلف این مرکز زمینه ی را فراهم خواهد ساخت که تاجران ملی و بین‌المللی در یک فضای مطلوب به تبادل تجارب و گسترش تجارت بپردازند.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار