رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به اهمیت نشست "سیکا" در عرصه امنیت و توسعه اقتصادی کشورهای آسیایی و با استقبال از طرح چین برای احیای جاده ابریشم خواستار گسترش روابط همه‌جانبه افغانستان و چین شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از اطلاعیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان که امروز در رسانه‌ها منتشر شد، حامد کرزی در گفت‎وگو با رسانه‌های چین با اشاره به اهمیت نشست "سیکا" در عرصه امنیت و اقتصاد کشورهای آسیایی خواستار گسترش روابط کشورش و چین شد.
 
وی افزود: روابط میان افغانستان و چین از اهمیت زیادی برای آینده افغانستان برخوردار است.
 
به گفته کرزی، حکومت آینده افغانستان نه تنها روابط موجود با چین را ادامه خواهد داد، بلکه آن را از سطح فعلی گسترش خواهد داد.
 
کرزی در ادامه تأکید کرد: چین همواره برای افغانستان یک کشور دوست بوده و شهروندان افغان از دوستی با این کشور ابراز خرسندی می‌کنند اما این روابط در آینده نیز در بخش‎های سیاسی، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و تجارت بیش از پیش گسترش می‌یابد.
 
رئیس جمهور افغانستان با اشاره نشست سیکا که قرار است در «شانگهای» چین برگزار شود، گفت: چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان می‌خواهد این نشست وسیله مؤثری برای کشورهای آسیایی باشد تا از این طریق نه تنها صلح در آسیا برقرار شود بلکه امنیت نیز در این قاره تحکیم گردد.
 
وی تصریح کرد هدف این نشست بحث بر روی تأمین امنیت، مبازره با تروریسم و انجام اقدامات مؤثر در راستای پیشرفت اقتصادی در آسیا است.
 
حامد کرزی در ادامه افزود: افغانستان از پیشنهاد چین در خصوص احیای دوباره «راه ابریشم» حمایت می‎کنیم زیرا این راه برای افغان‌ها منافع زیادی داشته و ما نیز خواستار تجارت و ترانزیت از این مسیر هستیم.
 
رئیس جمهور افغانستان در ادامه سخنان خود گفت: ما خواستار روابط با آمریکا هستیم در صورتی که آمریکایی‎ها در امر مبارزه با تروریسم با دولت افغانستان صادقانه همکاری کرده و شهروندان افغان در آن مصون باشند و به این کشور ضرر نرسانند.
 
حامد کرزی 2 روز پیش با تعدادی از مقامات بلند پایه دولتی به منظور شرکت در نشست سیکا برای انجام سفری 4 روزه به چین رفت و قرار است در حاشیه این نشست با مقامات چینی دیدار و گفت‌وگو کند.
/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.