یک روان‌شناس گفت: اساسی‌ترین اقدام برای رسیدن به آ‌رزوهای معقول تسلط بر خود است.

حسین ابراهیمی‌مقدم، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: یکی از مهمترین جنبه‌های شخصیتی هر فرد از نظر روان‌شناسی توانایی کنترل خویشتن است برای کنترل کردن خود بکوشید در هر شرایطی به جای آن که دست و پای خود را گم کنید یا ناراحت شوید با آرامش شرایط را برای خود تجزیه و تحلیل کنید و رفتاری مناسب انجام دهید.

وی ادامه داد: هنگامی که در کار خود با مشکلی روبرو می‌شوید با تمام نیرو سعی کنید بهترین راه حل را پیدا کنید در این مواقع کسانی که بر خود مسلط هستند بهترین راه حل را پیدا می‌کنند به این ترتیب که با حالت خوش و امیدوار موانع را برای خود روشن می‌کنند و برای رسیدن به اهداف راه‌های مناسبی را انتخاب می‌کنند.

ابراهیمی‌مقدم، با اشاره به این که اراده‌ی خود را تقویت کنید، تأکید کرد: قدرت اراده‌ی خود را می‌توان از طریق اتخاذ و تصمیمات فوری و کاملاً ساده تقویت کرد مثلاً تصمیم بگیریم مشکلی را از پیش پای خود برداشته و وقتی این تصمیم را گرفتید از سختی آن نهراسید و به کوشش خود ادامه دهید، مشکلات روزانه خود را مانند موانعی بدانید که باید از آنها عبور کنید، به قضاوت خود اعتماد کنید و برای حل مسئله بهترین‌ها را انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: سعی کنید افکار منفی دیگران شما را از برنامه‌ها و تصمیماتی که دارید دور نسازد، برای خود یک برنامه منظم بچینید و این برنامه را حتماً‌انجام دهید.

با هر نوع مانعی که در راه رسیدن به هدف شما پیش می‌آید مقابله کنید و خود را از شرایط آشوب دور نگه دارید به قولی که داده‌اید عمل کنید در این مورد بهتر است کم‌تر قول دهید ولی به هر قولی که داده‌اید عمل کنید.

ابراهیمی‌مقدم، ادامه داد: اگر بخواهید بر خود مسلط شوید باید در مواقعی که ایجاب می‌کند روی پای خود بایستید اگر فکر می‌کنید انجام کاری درست است با جرأت آن را انجام دهید و بکوشید مشکلات و مسائل مربوط به خود را شخصاً ‌حل و فصل کنید، برای این کار هر روز تمرین کنید و کارهای مربوط به خود را بدون کمک گرفتن دیگران انجام دهید.

وی تأکید کرد: برای تسلط بر خود، ابتدا باید بتوانید نیروی خود را کنترل کنید و آن را در جهتی که مفید است هدایت کنید ممکن است در خانواده یا در بین دوستان شما شخص فعال و پرکاری وجود دارد که هرگز پیشرفتینکرده وکار جالبی انجام نداده است این افراد به دلیل عدم استفاده صحیح از نیروی خود تلاشی بیهوده می‌کنند و در آخر هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند پس کاری را رها می‌کنند و به کار دیگری می‌پردازند بدون اینکه به نتیجه‌ای برسند.

ابراهیمی‌مقدم، خاطرنشان کرد: پس هدف و خواسته‌های خود را روشن کنید و آنها را بر اساس اهمیتی که بر شما دارند مرتب کرده و برای تحقق آن که از همه مهمتر است کوشش کنید گاهی ایجاب می‌کند فوری تصمیم بگیرید اگر برنامه‌ی کارتان روشن شود، می‌توانید سریع تصمیم بگیرند و تصمیمات خود را یکی پس از دیگری به مرحله‌ی عمل برسانید.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تسلط ، موقعیت ، ارزو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار