طرح "انتقال پایتخت" در بهارستان متوقف شد، تغییر عنوان طرح "انتقال پایتخت"، دامادی" رئیس کمیته والیبال فراکسیون ورزش مجلس شد، جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری با دکتر روحانی، قوانین مزاحم اجرای سیاست‌های مقاومتی حذف می‌شود؛ فراکسیون حج و زیارت اعلام موجودیت کرد/ حرکت رقابتی با شمسا به وجود می‌آید، نقش رهبری ایران در موفقیت انتخابات اخیر عراق /لحظه شماری منافقین برای خروج از عراق و ... از عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:


**طرح "انتقال پایتخت" در بهارستان متوقف شد
با موافقت نمایندگان طرح انتقال پایتخت برای بررسی بیشتر و تامین بار مالی به کمیسیون شوراها بازگردانده شد.


**تغییر عنوان طرح "انتقال پایتخت"
نایب رئیس کمیسیون شوراها گفت: ما نام طرح انتقال پایتخت را به طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری تغییر دادیم.


**نمایندگان با اداره هیئت‌امنایی آموزش و پرورش مخالفت کردند
نمایندگان با تصویب یک فوریت طرح مدیریت ادارات کل، شهرستان‌ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی مخالفت کردند.

**نشست مشترک کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دولت برگزار شد

نشست مشترک کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دولت به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


**عراقچی تاکید داشت بحث موشک‌های بالستیک و سامانه دفاعی ایران در مذاکرات وین4 مطرح شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه محور صحبت‌ها امروز حول مذاکرات وین ۴ بود، گفت: با توجه به حضور عباس عراقچی سوالاتی پیرامون به نتیجه نرسیدن مذاکره و اینکه خطوط قرمز در مذاکرات چه چیزهایی است، مطرح شد که وی پاسخگوی این سوالات بود.


**امکان جدید مدیرت زمان در استفاده از رسانه/تلویزیون تعاملی تحت نام "رسانه مهر" به شهروندان خدمت می رساند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نشست عصر امروز کمیته روابط خارجی کمیسیون متبوعش با حضور عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خبر داد.


**"دامادی" رئیس کمیته والیبال فراکسیون ورزش مجلس شد
طی حکمی از سوی رئیس فراکسیون ورزش مجلس "محمد دامادی" به سمت ریاست کمیته والیبال این فراکسیون منصوب شد.


جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری با دکتر روحانی
عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری جزئیات جلسه امروز مجمع نمایندگان این استان با دکتر روحانی را تشریح کرد.


قوانین مزاحم اجرای سیاست‌های مقاومتی حذف می‌شود
نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح الحاق یک بند به عنوان بند (ه) به تبصره جز 1 ماده 3 قانون تدوین و تنقیه قوانین و مقررات کشور موافقت کردند.


قوانین معارض در حوزه صنعت و تولید باید احصا و رفع شود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس می تواند محل اتصال بحث های کارشناسی دولت و مجلس باشد، افزود: باید با روحیه تعاون و همکاری کارهای کشور به پیش برده شود.


انتقال صنایع سنگین به کنار دریا راه‌حلی برای مقابله با خشکسالی در کشور است

رئیس مجلس با بیان اینکه خشکسالی گریبانگیر اکثر استان‌های بزرگ کشور بوده و با وجود اهمیت کشاورزی در این استان‌ها باید زودتر راه حلی برای آن پیدا کرد، گفت: انتقال صنایع سنگین که نیازبه حجم بالای آب دارند، مانند فولاد به کناردریا و یا استفاده از صنایع تبدیلی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.


مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی عراق نشان از بلوغ سیاسی ملت این کشور دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت امنیت منطقه و ثبات در عراق برای تمام کشور های منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر یکی از محورهای مهم سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی است.


لزوم ایجاد شبکه اطلاع رسانی برای ارائه اطلاعات صحیح به ایرانیان خارج ازکشور
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانیان خارج از کشور به دلیل اطلاعات نادرستی که به آنان داده می شود دچار یکسری سوءتفاهمات شده اند که می توان با ایجاد یک شبکه اطلاع رسانی، اخبار و اطلاعات صحیح را به آنان منتقل کرد.


قوه قضاییه آماده پرداخت هزینه مبارزه با فساد اقتصادی است/محاکمه‌های علنی در مفاسد اقتصادی حکم بازدارندگی دارند + صوت
سخنگوی دستگاه قضاییه با بیان اینکه مبارزه با فساد سخت است و هزینه دارد گفت: به حول قوه الهی همه دست اندرکاران مبارزه با فساد از جمله قوه قضاییه آماده است که این سختی را بپذیرد، تحمل کند و هزینه مبارزه با فساد را بپردازد.


فراکسیون حج و زیارت اعلام موجودیت کرد/ حرکت رقابتی با شمسا به وجود می‌آید
رئیس فراکسیون حج و زیارت با اعلام موجودیت این فراکسیون گفت: هیچ گونه بدهی در خصوص فعالیت شرکت‌های شمسا به عراق نداریم و تلاش می‌شود حرکت رقابتی به وجود بیاید.


نقش رهبری ایران در موفقیت انتخابات اخیر عراق /لحظه شماری منافقین برای خروج از عراق

رئیس کمیسیون شوراها ضمن تشریح سفر اخیر این کمیسیون به عراق گفت: منافقین در عراق حدود سه هزار نفر هستند که میانگین سنی آن‌ها 55 سال بوده و غالبا به امراض و بعضا امراض صعب العلاج مبتلا هستند و آمریکا به دنبال این است تا در کشورهای اروپایی برای آن‌ها جا باز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار