محمود خدادوست،با تاکید بر اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح، نظام درمانی و بهداشتی کشور را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

وي در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری و تغییر رویکردها، بخش بهداشت و درمان در کشور از اولویت های مهم شناخته شد.
وی، با تاکید بر لزوم مشارکت و عزم همگانی مردم و مسئولان در راستای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: تلاش می شود در اجرای این طرح، خدمات پزشکی بیمارستان ها با کیفیت مطلوب به مردم ارائه شود.

خدادوست، با بیان عزم دولت و وزارت بهداشت در خصوص اصلاح نظام سلامت کشور و بهبود کیفی خدمات به مردم گفت: با اجرای کامل این طرح، مردم نیز آثار مطلوب آن را احساس می کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  با اشاره به مشکل نبود پزشک کافی در مناطق کمتر توسعه یافته تصریح کرد: با اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی گزینی 30 درصد نیاز رشته های پزشکی بخشی از این مشکلات رفع می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: توجه بیشتر به بخش بهداشت این استان با توجه به گسترگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت ضروری است.

قاسم سلیمانی افزود: بخش بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری به 500 نیرو و 80 پزشک عمومی نیاز دارد که امید است با اجرای مصوبه بومی گزینی بخشی از مشکلات کمبود پزشک رفع شود.

وی، همچنین اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی در بخش بهداشت و درمان این استان را ضروری خواند و گفت: تلاش می شود با اختصاص اعتبارات لازم، تعدادی از این مراکز در سال جاری راه اندازی شود.

اجرای طرح تحول در نظام جامع سلامت کشور از 15 اردیبهشت ماه در کشور آغاز شد.
کاهش هزینه های پرداختی شهروندان از بخش بهداشت و درمان و افزایش کیفیت خدمات بیمارستان ها و مراکز درمانی از اهداف اجرای این طرح عنوان شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.