توجه به ورود گروه‌های سنی جوان در راستای ایجاد تعاونی‌های کوچک مقیاس با سرمایه اندک مالی از جمله اقداماتی است که توسعه تعاونی‌ها را در پی دارد.

الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به توسعه تعاونی‌ها در برنامه ششم توسعه گفت: باید در تدوین برنامه ششم توسعه در نقش تعاونی‌ها تجدیدنظر کرد.
 
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شاید از بعد کمی تعاونی‌ها توسعه پیدا کرده باشند اما از نظر نگاه کیفی باید دید که در حال حاضر توصیف یک تعاونی خوب چیست.
 
این کارشناس با بیان اینکه شاخص‌های متفاوتی برای تدوین یک تعاونی خوب نیاز است گفت: کوچکی شرکت‌های تعاونی جهت تعامل بین اعضاء، دقت کافی در پذیرفتن عضو جدید، مسئولت نامحدود به سبب کار گروهی از جمله شاخص‌هایی هستند که سبب تفکیک تعاونی‌های موفق از ناموفق می‌شود.
 
ظهوری تأکید کرد: نظارت بر منابع مالی تعاونی‌ها از دیگر راهکارهای موفقیت در تعاونی است در این زمینه تعاونی‌ها باید در هنگام جذب نیروی جدید نهایت دقت را داشته باشند تا با اعتماد کامل تأمین نقدینگی تعاونی صورت بگیرد.
 
وی اضافه کرد: تعاونی سبب ذخیره بازار تولید می‌شود به همین منظور هزینه برای گسترش تعاونی‌ها در راستای موفقیت این نهادهای تولید دور از ذهن نیست.
 
این کارشناس اقتصادی شرایط سنی را بر موفقیت تعاونی‌ها اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: توجه ورود گروه‌های سنی جوان در راستای ایجاد تعاونی‌های کوچک مقیاس با سرمایه اندک مالی از جمله اقداماتی است که سبب توسعه اقتصادی به ویژه در مکان‌هایی مثل روستاها شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جوانگرایی ، تعاونی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار