وزارت دفاع افغانستان از نشست 3 جانبه فرماندهان ارتش پاکستان، افغانستان و فرمانده نظامی آیساف در کابل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد فرماندهان ارتش افغانستان، پاکستان و آیساف امروز در خصوص مسائل مورد علاقه و مشکلات مرزی دو کشور گفت وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

"راحیل شریف" رییس کل ستاد ارتش پاکستان قصد دارد امروز (دوشنبه) در اولین سفر خود به کابل در اجلاس سه جانبه با فرمانده ارتش افغانستان و فرمانده نیروهای خارجی مستقر در افغانستان موسوم به آیساف شرکت کند.

تنش های مرزی، راکت پرانی ها ، مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزها از جمله موضوعات نشست سه جانبه کابل عنوان شده است.

نشست 3 جانبه پاکستان، افغانستان و آیساف در حالی برگزار می‎شود که قرار است نظامیان خارجی کمتر از 8 ماه دیگر افغانستان را ترک کنند و مسولیت کامل تامین امنیت این کشور را به نیروهای افغان تحویل دهند.

ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور و مقامهای عالی رتبه امنیتی و نظامی افغانستان بارها تاکید کرده اند که پاکستان می تواند نقش اساسی در تامین صلح و امنیت در افغانستان ایفا کند.

گفته می شود همکاری های نظامی دو کشور پاکستان و افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز از دیگر اهداف سفر ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد کل ارتش پاکستان به کابل است.

ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرده است که ژنرال راحیل شریف به منظور گفتگو با فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و فرماندهان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ˈناتوˈ درخصوص اوضاع امنیتی و مبارزه با تروریسم به کابل سفر خواهد کرد.

این نخستین نشست سه جانبه ژنرال "راحیل شریف" رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان ، ژنرال "شیر محمد کریمی" رئیس ستاد کل ارتش افغانستان و ژنرال"جوزف دانفورد" فرمانده نیروی بین المللی مستقر در افغانستان موسوم به آیساف است.

سفر ژنرال راحیل شریف به افغانستان با تنش های مرزی اخیر در امتداد مرز مشترک افغانستان و پاکستان همزمان شده است.

هفته گذشته یکی از نیروهای پلیس مرزی افغانستان در تبادل اتش با نیروهای پاکستانی در امتداد مرز دو کشور در استان قندهار در جنوب افغانستان کشته شد.

/انتهای پیام
منبع :ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.