فرماندار شهرستان نمین گفت: محورهای گردشگری نمین که بسیار متعدد و با تخریب کلی روبه‌روست نیازمند بهسازی و ترمیم واقعی است تا شاهد حضور گردشگران و مسافران با سهولت خاص باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید مهدی جوادی  در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی در اردبیل اظهار داشت: شهرستان نمین به دلیل مرزی بودن و همچنین موقعیت خاص به عنوان دروازه ورود استان از منطقه گیلان از موقعیت خاصی برخوردار است که ضرورت دارد راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان به شایستگی ترمیم و اصلاح شده و ارتقا پیدا کند.

وی به منطقه گردشگری فندقلو و ده‌ها روستای گردشگری پرجاذبه در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: راه دسترسی اغلب این روستاها ناهمگون و تخریب شده است که خود این امر مانع حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران در منطقه است که به عنوان نمونه منطقه گردشگری سوها و نیارق که دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و موقعیت ممتاز در اشرافیت به دریای خزر و شهر آستارا را دارد از داشتن یک مسیر ترددی مناسب برای حضور گردشگران بیشمار محروم است.

فرماندار نمین وجود دو سد سوها و سقزچی را با داشتن یک دژ مستحکم که در تاریخ این مرز و بوم زیبایی و عظمت آن به نگارش درآمده، می‌طلبد که راه دسترسی به این منطقه و روستای زیبای سوها در فاصله شش کیلومتری ترمیم شود تا امکان دسترسی گردشگران به این جاذبه‌ها فراهم آید.

جوادی از آماده شدن جاده ارتباطی مناسب به عنوان زیرساخت مهم در حوزه تحول‌آفرینی گردشگری یاد کرد و ادامه داد: ما در روستاهای زیر 20 خانوار نیز مشکلات جدی در برخورداری از راه دسترسی مناسب داریم که نباید این روستاها که تعدادشان نیز کم نیست فدای برنامه کوتاه مدت و میان مدت توجه به روستاهای بالای 50 خانوار شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نمین ، بهسازی ، راههای ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.