شرکت اداره کننده بازداشتگاه مهاجران در انگلیس متهم به سرپوش گذاشتن به تعرض جنسی در این مرکز است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، شرکت اداره کننده بازداشتگاه مهاجران در انگلیس متهم به سرپوش گذاشتن به تعرض جنسی در این مرکز است.

به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت: شرکت خصوصی سِرکو، ارائه کننده گسترده خدمات مستقر در انگلیس، مجبور به افشای یک گزارش داخلی سری شده است که قصور آن را در انجام تحقیقات لازم در مورد ادعای تعرض جنسی مکرر یکی از کارکنانش به یکی از زنان در بازداشتگاه مهاجران  یارلزوود در انگلیس فاش می‌سازد. این شرکت در پی این افشاگری با تحقیقات پارلمان انگلیس مواجه است.

این سند که جزو اسناد طبقه بندی شده بود، هفته گذشته در پی یک مناقشه حقوقی چهارماهه بین سرکو و شرکت اخبار و رسانه  گاردین که منتشر کننده روزنامه گاردین است، علنی شد.  وکلای حقوقی با تمجید از تصمیم دیوان عالی به وادار کردن سرکو به انتشار این سند آنرا یک پیروزی به نفع شفافیت بیشتر توصیف کردند. به گفته آنها  این گزارش نشان دهنده حاکم بودن فرهنگ ناباوری در مورد زنانی است که در بازداشتگاه مهاجران تحت مدیریت شرکت سرکو نگهداشته می‌شوند. 

این افشاگری یک روز پس از آن صورت گرفت که فاش شد شرکت سرکو ممکن است از جمله شرکت‌هایی باشد که  خدمات اجتماعی خصوصی شده کودکان از جمله حمایت از آنها را طبق پیشنهادهای تحت بررسی در وزارت آموزش انگلیس بر عهده می‌گیرند.

کیت واز نماینده پارلمان انگلیس از حزب کارگر و  رئیس کمیسیون تحقیق امور داخلی افشاگریهای این گزارش را تکان دهنده خواند و هشدار داد، چهره های ارشد شرکت سرکو را ماه آینده به پارلمان فرامی‌خواند تا اقداماتشان را توضیح دهند.

در این گزارش جزئیات مربوط به تحقیقات پلیس و وزارت کشور انگلیس درباره ادعاهای یک زن بیست و نه ساله پاکستانی فاش شده است که گفته بود بین نوامبر دو هزار و ده تا ژانویه دو هزار و یازده چندبار توسط مورد تعرض جنسی یکی از کارکنان درمانی شرکت سرکو قرار گرفته بود. یافته های این گزارش و فرآیند رسیدگی به آن ادعاها خشم نمایندگان پارلمان و وکلای انگلیس را برانگیخته است. مقامات سرکو ادعاهای آن قربانی را فاقد اعتبار می‌دانستند. 

هریت وستریچ وکیل زن پاکستانی، قصور در تحقیق درباره این مسئله را نه تنها به زیان شاکی بلکه به زیان همه زنان بازداشتی در یارلز وود خواند چون زمینه ادامه و تشدید سوء استفاده از آنها را فراهم می‌سازد.

کیت واز گفت، تا جمع آوری و رسیدگی به همه اطلاعات لازم در خصوص این مسئله، شرک سرکو باید از مناقصه برای قراردادهای جدید بازداشته باشد. از طرف دیگر فشارها بر دولت انگلیس برای بررسی دقیق قابلیت شرکتهای خصوصی در مراقبت از افراد آسیب پذیر تشدید شده است.

رشیده ماجو مخبر ویژه سازمان ملل در زمینه خشونت بر ضد زنان که وزارت کشور انگلیس ماه گذشته مانع از ورود وی به بازداشتگاه یارلز وود شد، گفت مطالب جدید بررسی و به مراجع دیگر از جمله مخبر ویژه سازمان ملل در زمینه شکنجه منتقل خواهد شد.

این رویدادها موجب تشدید نگرانی‌ها درباره نحوه  مراقبت از  آسیب پذیرترین افراد جامعه شده است. روز شنبه گاردین طرح هایی را فاش کرد که وزارت آموزش انگلیس تحت وزارت مایکل گوو درصدد واگذاری قراردادهای مربوط به خدمات حمایت از کودکان به شرکتهایی از قبیل سرکو است.
کارشناسن و وکلا می گویند، محتوای گزارش داخلی فاش شده سرکو هشدار جدیدی درباره اعتماد به این شرکت برای رسیدگی به چنین مسائل پیچیده‌ای است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار