خبرگزاری فرانسه به نقل از توییتر ظریف گزارش داد:

توافق ممکن است اما نياز است که توهمات کنار گذاشته شود/ نبايد همچون سال 2005 فرصت را از دست داد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه اظهار داشت توافق هسته ای با قدرت های بزرگ به رغم نبود پیشرفت در گفتگوهای اخیر در وین " ممکن " است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه به نقل از توییتر ظریف نوشت: وزیر خارجه ایران از غربی ها خواست  این " فرصت " را از دست ندهند.

وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت :" توافق ممکن است اما نیاز است که توهمات کنار گذاشته شود. نباید همچون سال 2005 میلادی فرصت را از دست داد. 

گفتنی است سید عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیون با اشاره به چالش‌های مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران با 1+5 اظهار داشت: ما می‌دانیم مذاکرات بسیار سخت خواهد بود و سختی آن در نزدیک کردن دیدگاه‌هاست.  
 
وی ادامه داد: در مذاکرات موضوعات مختلفی روی میز است و در سه ماه گذشته درباره تمام این موضوعات بحث کردیم.
 
عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: احساس ما این بود که می‌توانیم در دور چهارم این مذاکرات وارد نگارش متن شویم اما در مذاکرات مشخص شد رسیدن به این مهم با توجه به اختلاف در دیدگاه‌ها ممکن نیست.
 
عراقچی افزود: طبیعی است که در هر مذاکره‌ای نتوان به تفاهم رسید؛ همچنین در رابطه با نوشتن متن توافق جامع ما به هیچ پیشرفت ملموسی نرسیدیم اما در عنوان و متن آن دیدگاه‌های نزدیکی داریم.



انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، هسته ، خبرگزاری ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار