مجتبی خسروتاج گفت: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه‌ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل كنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج در نشست اصناف و اقتصاد مقاومتی گفت: از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی4 محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت افزود: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل كنيم.

خسروتاج  بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف اتفاق بیفتد.

مجتبی خسروتاج اضافه کرد: برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

در ادامه رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکلهای صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

محمد حسن نکویی مهر بر مشتری مداری و شفافیت و روان سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد.

وی افزود: برای تحقق استفاده از ظرفیتهای تشکلها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکلهای صنفی برای فعالیتهای توسعه ای نیاز به راهبرد است.

نکویی مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی 22 درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و حدود 17 تا 19 درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیتهای صنفی اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود 3 میلیون واحد صنفی  و 8300 اتحادیه صنفی و 400 اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود 6.5 میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: باید دیدگاههای رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
با سلام : در حال حاضر اکثر اتحادیه های صنفی به حالت تشریفاتی بوده و عملکرد قابل توجهی ندارند . در واقع بخشی از زنجیره غیر متصل اقتصاد را شامل میشوند . چگونه میتوان انتظار ایفای نقش و کمک به توسعه اقتصادی از تشکلهایی داشته باشیم که خود را باور نداشته و خارج از محتوا و وظایف خود سیر میکنند ؟
آخرین اخبار