براساس آنچه در سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت عنوان شده است، تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی باید یکسان شود تا بیمار بدون دغدغه مالی بتواند حق انتخاب داشته باشد.

دکتر شهلا میر گلو بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آنچه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص نظام سلامت آمده است، توجه ویژه‌‍ای به یکسان سازی تعرفه‌ها در بخش خصوصی و دولتی شده است، به گونه‌ای که این موضوع باید با همکاری مجلس و دولت اجرایی شود.

وی گفت: اگر این مهم اجرایی شود، فشار وارده به بیماران در بخش خصوصی از بین می‌رود و ضمن اینکه خدمات بخش دولتی نیز باید از لحاظ کیفی توسعه یابند.

وی با بیان اینکه باید مسئولین وزارت بهداشت به گونه‌ای عمل کنند که بیماران در انتخاب مراکز دولتی و خصوصی حق انتخاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به علت تبعیض تعرفه‌ای و تفاوت موجود بیماران مجبور به تحمل فشار مالی زیادی هستند که چالش‌های فراوانی را در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

وی یاد آور شد: یکسان سازی تعرفه‌ها نیازمند کار کارشناسی است و باید به گونه‌ای عمل کرد که گرفتاری بیماران در این زمینه کاهش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، حوزه سلامت ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار