مدیر کل امور حمایتهای اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد به منظور تشویق دختران و زنان سرپرست خانوار به ازدواج بسته‌های تشویقی با برنامه‌های حمایتی متنوعی در نظر گرفته است.

رضا نوروزی، مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد بسته‌های تشویقی متنوعی برای ازدواج مددجویان تحت پوشش خود به ویژه زنان سرپرست خانوار تدوین کرده است، گفت:  حدود یک میلیون زن سرپرست خانوار که 79 درصد آنها به دلیل فوت همسر، 13 درصد متعلقه و بقیه عمدتا به دلیل از کارافتادگی و یا سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند، همچنین قریب به 600 هزار دختر در شرف ازدواج نیز تحت پوشش این نهاد هستند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندی‌سازی آنها صورت می‌گیرد، افزود:  کمیته امداد برای تشویق زنان سرپرست خانوار و همچنین دختران در شرف ازدواج بسته‌های تشویقی متنوعی در سال 90 ابلاغ کرد که از جمله آن برنامه‌های مشاوره و عدم قطع مستمری آنها در صورت درخواست خودشان است.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: تامین کمک هزینه جهیزیه و تامین مسکن، پرداخت حق بیمه اجتماعی آنها تا 2 سال و استفاده از خدمات فرهنگی و آموزشی و همچنین استمرار پوشش درمان آنها و فرزندانشان از جمله محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج دختران و همچنین زنان سرپرست خانوار است.

 وی در ادامه تاکید کرد: بسته تشویقی به زنانی تعلق می‌گیرد که ازدواج مجدد آنان تحت نظر مشاوران ما صورت بگیرد.

مدیر کل امور حمایتهای اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته 4 هزار زن سرپرست خانوار و 100 هزار دختر و پسر جوان تحت پوشش کمیته امداد ازدواج کردند و از خدمات بسته‌های تشویقی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار