مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 700هزار حامی از 270 هزار یتیم حمایت می‌کنند و تا امروز 14 هزار یتیم بیمه عمر شده‌اند.

رضا نوروزی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح اکرام ایتام گفت: طرح اکرام ایتام با هدف حمایت معنوی و مادی از کودکان بی‌سرپرست از 13سال پیش طراحی و اجرا شد که در آن حامیان با قبول کفایت و حمایت از کودکان یتیم جنبش اجتماعی موفق و موثری در جامعه وبه وجود آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه حامیان چند ماهه تا چند ساله در این جنبش اجتماعی شرکت کرده‌اند افزود: هم‌اکنون 700هزار حامی که عموما از سطح متوسط جامعه هستند از 270 هزار یتیم حمایت می‌کنند.

نوروزی در ادامه افزود: هر حامی می‌تواند فرزندی معنوی خود را انتخاب کند و بسیاری از ایتام چند حامی دارند به طور متوسط ماهانه دریافتی هر یتیم از پدر معنوی و حامی خود 100هزار تومان است.

به گفته نوروزی بسیاری از ایتام که امروز به خودکفایی رسیده و از چرخه مستمری بگیری خارج شده‌اند، خود حامی ایتام هستند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه این نهاد برای آینده ایتام برنامه‌های متنوعی پیش بینی کرده است: طرح بیمه آتیه ایتام پس از 2سال فعالیت مطالعاتی از 17ماه پیش شروع شده است که براساس آن بخشی از وجوهات نقدی حامیان به مبلغ 20الی22 هزار تومان از طریق کمیته امداد به بیمه ها که به نام هر یتیم است واریز می‌شود.

نوروزی ادامه داد: این به منظور اندوخته و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری برای ایتام است که وقتی به سن بالای 18 سال رسیدند و بتوانند از صندوق ذخیره خود در اشتغالف ازدواج استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه 14هزار یتیم هم‌اکنون در طرح بیمه عمر شرکت داده شده‌اند خاطرنشان کرد: طرح بیمه عمر ایتام، یک طرح برنامه‌ریزی شده است، که به شدت در حال پیگیری برای بیمه کردن همه ایتام در این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به طرح محسنین اظهار داشت: به مرور زمان و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که بسیاری از فرزندان غیر یتیم گاهی مشکلات بسیار بیشتری از ایتام دارند و از فقر مالی و عاطفی رنج می‌برند.

کودکان بدسرپرست، خانواده‌های طلاق و یا خانواده‌هایی که سرپرست دارند ولی به دلیل بیماری و یا شرایط دیگر قادر به تامین فرزندانشان نیستند بنابراین باتوجه به مشکلات این کودکان، در قالب طرح محسنین آنان وارد چرخه حمایتی امداد شدند.

نوروزی افزود: در حال حاضر 50هزار حامی در 2سال اجرایی شدن این طرح از 400هزار کودک حمایت می‌کنند که با آگاهی بیشتر در مورد طرح محسنین قطعا حامیان این طرح نیز بیشتر می‌شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بیمه ، عمر ، کودک ، یتیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار