رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران در احقاق حقوق خود در مذاکرات هسته‌ای از کسی اجازه نمی‌گیرد و هیچ‌گاه از مذاکره رویگردان نبوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با "رانتوا ژیرو" مدیر سیاسی و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه، درباره رابطه میان دو کشور فرانسه و جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که هر دو کشور تمایل دارند که مشکلات منطقه‌ای و تنش‌هایی که در کشورهای عراق، لبنان و سوریه به وجود آمده را با گفتگو حل کنند چرا که ایجاد تنش و جنگ‌های ناخواسته مورد قبول این دو کشور نیست.   
 
وی تاکید کرد: هر دو کشور باید با مداخله‌گرانی که علیه کشورهای منطقه اقدام می‌کنند و آرامششان را برهم می‌زنند، از طریق روش‌های مسالمت آمیز برخورد کنند.   
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره مذاکرات اخیر ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ گفت: این مذاکرات آسان نیست و تا آنجایی که اطلاع دارید مذاکره کنندگانمان تمام سعی و تلاش خود را در این مذاکرات کرده‌اند.   
 
وی افزود: مذاکرات پایان نیافته و مجددا در خردادماه ادامه می‌یابد و امیدواریم این مذاکرات به نتایج مثبتی برسد و ایران نیز به حقوق هسته‌ای خود دست یابد.
 
ولایتی اضافه کرد: از طریق گفتگو و استمرار آن طرفین باید با حسن نیت این گفتگو‌ها را ادامه دهند، جمهوری اسلامی ایران همیشه حسن نیت خودش را نشان داده و لذا باید آنان نیز در مقابل، همین حسن نیت را داشته باشند.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اظهار داشت: معتقد نیستم که این مذاکرات به بن بست رسیده باشد، زیرا ایران همیشه طرفدار گفتگو و استمرار مذاکرات بوده و این مذاکرات باید مورد توافق دوطرف باشد.   
 
ولایتی تاکید کرد: ایران برای احقاق حقوق خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.   
 
وی اضافه کرد: از ابتدای مطرح شدن موضوع هسته‌ای، ایران هیچ‌گاه از مذاکره رویگردان نبوده و همواره از استمرار مذاکرات حمایت کرده است.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مذاکره‌کنندگان ما مادامی که در چارچوب ترسیم شده و در راستای مشی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، همواره مورد حمایت هستند.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: ایران تا به حال در پروسه مذاکرات اقداماتی را که انجام داده برخلاف اهداف اصلی‌اش نبوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران "رانتوا ژیرو" مدیرکل امور سیاسی و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز در حاشیه دیدار با ولایتی در جمع خبرنگاران گفت: من در چارچوب گفتگوهای دوجانبه‌ای که بین مقامات ایران و کشورم برقرار شد، به دیدار آقای ولایتی آمد‌ه‌ام. 
 
وی افزود: با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله بحران کشورهای سوریه، عراق و لبنان صحبت‌هایی داشتیم. 
 
ژیرو تاکید کرد: در دیداری که داشتم تصمیم گرفتیم که صحبت درباره موضوعات مهم را ادامه دهیم و احساس افتخار می‌کنم که ولایتی با تجربه بسیار، من و سفیر فرانسه را برای گفتگو دعوت کرد. 
 
مدیرکل امور سیاسی و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز به وزارت خارجه می‌رویم تا گفتگوهایی را که از صبح بوده ادامه دهیم و سپس به پاریس باز می‌گردیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار