طی دو سال گذشته، مرکز آمار ایران به دنبال آن است که کاغذ را از سیستم بروکراتیک خود حذف و نرم افزار و سخت افزار رایانه ای را جایگزین این سیستم سنتی کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اکبر بدیعي مدیرکل اداره آمار و اطلاعات استانداری تهران گفت: برنامه ریزی اصولی بر روی داده های آماری کار بسیار ظریف و حساسی است که مرکز آمار ایران ضمن جمع آوری آن از جوامع آماری مختلف با موضوعات گوناگون،خروجی فعالیت های خود را در اختیار اداره کل آمار و اطلاعات استانداری ها قرار داده و براساس آن تهیه طرح فنی و برنامه ریزی و اعمال طرح توسط استانداری ها پیاده سازی می شود.

بدیعی در ادامه افزود: به طور مثال طرح سرشماری نفوس و مسکن که همه مردم ایران را شامل می شود، از جمله طرح هایی است که اشاره به آن شد و چنین طرحی در ابتدای کار به صورت 10 ساله انجام می شود که در دولت گذشته به 5 سال کاهش پیدا کرد.

مدیرکل اداره آمار و اطلاعات استانداری تهران در ادامه با اشاره به طرح های در دست اقدام این مرکز گفت: جمع آوری اطلاعات از طریق آمارگیری نمونه ای از مهمترین روش هاي دریافت آماراست که طبق ابلاغ مرکز آمار ایران، در موضوعات اجتماعی، اقتصادی،کشاورزی،صنعت،گردشگری و چند موضوع دیگر که در مجموع 35 طرح را در سال 93 اجرا خواهیم کرد که می تواند مورد استفاده و بهره گیری نهادهای مختلف علمی و اجرایی قرار گیرد.

بدیعی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این مرکز، تهیه نقشه های آماری است که آمارگیری های مختلف بر اساس آن صورت می گیرد و البته ارگان های مختلف مانند شرکت گاز و امثال آن برای انجام طرح های عملیاتی خود از این نقشه ها بهره گیری می کنند .

این مقام مسئول در استانداری تهران در ادامه افزود: طی دو سال گذشته، مرکز آمار ایران به دنبال آن است که کاغذ را از سیستم بروکراتیک خود حذف و نرم افزار و سخت افزار رایانه ای را جایگزین این سیستم سنتی کند. در همین راستا تبلت هایی با نرم افزارهای پیشرفته تهیه و بارگذاری شده و نهادهای آماری به مرور و در زماني کوتاه همه فعالیت های خود را از این بستر پیگیری و اجرا مي كنند.

وی افزود: هم اکنون حدود بیست درصد فعالیت های مرکز آمار ایران با تبلت انجام مي شود و طرح هایی مانند بررسی نیروی کار در همین راستا صورت پذیرفته،همچنين طرح سرشماری کشاورزی با این روش جدید به انجام مي رسد.

بدیعی ادامه داد: مرکز آمار ایران اعتباراتی را در نظر گرفته و استانداری هم در این زمینه مساعدت لازم را به انجام می رساند تا هر چه زودتر شاهد به روز رسانی و مدرن کردن فعالیت های این مرکز باشیم .

مدیرکل مرکز آمار و اطلاعات استانداری تهران اظهار داشت: اواخر مهرماه اطلاعات آماری استان را در قالب دفترچه های مدونی منتشر مي شود تا محققین و ارگان های اجرایی بتوانند آن را به كار برند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ورود ، کاغذ ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار