معاون تجاری سازی و نوآوری معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت :صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوقی خاص در سطح ملی است که فقط به شرکت های خصوصی دانش بنیان در سطح ملی وام می دهد.

دکتر محمود شیخ زین الدین امروز در خصوص نوع عملکردصندوق نوآوری و شکوفایی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت: شرکت ها برای دانش بنیان شدن باید به سامانه صندوق نوآوری شکوفایی مراجعه کنند و پس از انجام روند قانونی، طبق آیین نامه ذکر شده در سامانه، در خصوص دریافت وام اقدام کنند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در حال حاضر فعال است و توانایی پرداخت وام تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت های کوچک نوپای دانش بنیان را با چک و سفته دارد.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی، سی هزار میلیارد ریال است که از طریقحساب ذخیره ارزییاصندوق توسعه ملییا سایر منابع در حداکثر سه سال، تأمین و پرداخت می‌شود

دکتر محمود شیخ زین الدین تصریح کرد: اساسنامه این صندوق در 20 شهریور ماه 1390 بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب 1389، توسط هیئت وزیران به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: این صندوق دولتی به دلیل حمایتی که از سوی دولت دارد توان بسیار زیادی برای اعطای وام به شرکت ها دارد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: صندوق ، تجاری ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.