مدت‌هاست که شایعات و گفته‌های متعددی در خصوص نسخه جدیدی از نسخه مینی پرچمدار سال پیش HTC به گوش‌مان می‌رسید و اکنون این کمپانی تایوانی با معرفی رسمی HTC One mini 2 به شایعات جامه‌ی حقیقت پوشانده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اچ تی سی وان مینی 2 به تازگی معرفی شده و و قابل توجه‌ترین موضوع درباره آن دوری کردن از دوربین آلترا پیکسلی بوده که این کمپانی برای چند هوشمند اخیرش استفاده کرده و به جای آن استفاده از یک دوربین 13 مگاپیکسلی است. یعنی از این پس می‌توانیم در عکسهای گرفته شده شاهد جزئیات بیشتری باشیم، زیرا دوربین‌های آلترا پیکسل در واقعیت تنها 4 مگاپیکسلی هستند و به همان اندازه هم قابلیت نمایش جزئیات را دارند.



صفحه‌نمایش وان مینی 2 از 4.3 اینچ به 4.5 اینچ تغییر یافته اما کماکان از فناوری Super LCD2 با وضوح 1280×720 پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی بسیار خوب 326 پیکسل بر اینچ را باعث می‌شود. ابعاد گوشی نیز حالا افزایش یافته و وان مینی جدید 137.4 میلی‌متر ارتفاع، 65 میلی‌متر عرضه و 10.6 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین وزن گوشی نیز از 122 گرم به 137 گرم افزایش یافته است. بر روی صفحه‌نمایش نیز پوشش محافظ Gorilla Glass 3 قرار دارد. همچنین بلندگوهای دوست داشتنی BoomSound  نیز مینی 2 را همراهی می‌کنند. بعلاوه یک باتری 2100 میلی آمپری هم در نظر گرفته شده است که مینی 2 را به یک رقیب سرسخت در این قسمت و در میان میان رده‌ها تبدیل می‌کند.

پردازنده در نظر گرفته شده برای One Mini 2 کوالکام اسنپ‌دراگون 400 با چهار هسته پردازشی Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 305 ست که یک گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی وان مینی 2 هم 16 گیگابایتی است اما خوشبختانه این‌بار شیار کارت حافظه با پشتیبانی از microSD تا 128 گیگابایت اضافه شده است.



از نظر نرم‌افزاری وان مینی 2 به آخرین نسخه اندروید یعنی 4.4.2 کیت‌کت مجهز شده است و رابط کاربری Sense 6.0 نیز زینت‌بخش آن است اما این‌بار خبری از Motion Launch برای بازگشایی قفل صفحه با لمس آن نیست. نا گفته نماند طبق خبرهای رسیده اچ تی سی وان مینی 2 در کشورهای EMEA  و آسیایی از ماه ژوئن عرضه خواهد شد.

گزارش از پریسا کابلی


 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار