ریس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تجمیع حوزه‌های تکثیر امتحانات نهایی به دلیل کاهش هزینه‌ها و بالا بردن امنیت در برگزاری امتحانات خبر داد.

 عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص تقسیم‌بندی حوزه‌های امتحان نهایی سال سوم متوسطه، گفت:حوزه‌های امتحانی شامل حوزه‌های تکثیر، اجرا و تصحیح است. در یکی دو سال اخیر به دلیل کاهش هزینه‌ها و بالا رفتن امنیت در برگزاری امتحانات حوزه‌های تکثیر را تجمیع کردیم و مبنای تشکیل حوزه‌های اجرا را برای دانش‌آموزان سوم متوسطه 100 متر نفر قرار داده بودیم اما بعضی از مناطق در سطح کشور پراکندگی دارند و به دلیل وجود فاصله زیاد امکان رفت و آمد برای دانش‌آموزان مسیر نبوده به همین جهت اجازه داده شد که حوزه‌های زیر 100 دانش‌آموز نیز تشکیل گردد.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که در حوزه‌های اجرایی امتحان نهایی به دنبال تجمیع نبوده‌ایم، افزود: پس از برگزاری امتحانات در حوزه‌های اجرایی اوراق به حوزه‌های تصحیح فرستاده می‌شوند که تعدادشان از حوزه‌های اجرا کمتر است و حوزه‌های اجرایی بیشترین تعداد حوزه‌ها را تشکیل می‌دهد.
 
عمادی درباره چگونگی دریافت جواب سوال‌ها پس از هر آزمون اضافه کرد پس از برگزاری هر امتحان دانش‌آموزان می‌توانند پاسخنامه هر آزمون را از طریق سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.aee.meda.ir دریافت نمایند.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: در صورتی که دانش‌آموزان نسبت به نمره اعتراض داشته باشند فرآیند تصحیح و بازبینی اوراق در ادامه برایشان انجام می‌شود اما اگر نسبت به نحوه برگزاری اعتراضی داشته باشند می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمایند.
 
عمادی در خصوص زمان توزیع کارت ورود به جلسه دانش‌آموزان نیز گفت: کارت ورود به جلسه از چند روز مانده به شروع امتحانات در مدارس آماده و توزیع گشته است اما در صورتی که دانش‌آموزی موفق به دریافت کارت آزمون خود نشده باشد می‌تواند در روز اول برگزاری امتحان کارت خود را دریافت نماید.
 
وی در ادامه افزود: درصورتی که دانش‌آموزان در خرداد ماه نتواند نمره قبولی را کسب نماید می‌بایست در امتحانات شهریور ماه شرکت کند و چنانچه در شهریور ماه نیز موفق به کسب نمره قبولی نشود می‌تواند در دی ماه مجددا آزمون دهد.

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۴۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
سلام واقعا هم خسته نباشین با این طرز سوال دادنتون خیلی ببخشیدا اصلا شما به فکر دانش اموزای سطح پایین هم هستین؟منی که معدلم نوزده و نود و چهار بوده الان فکر شانزده هم نمیکنم.امتحانات که گذشت اما...............
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۱۱:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید-یکی یه فکری به حال بچه های پیش تجربی بکنه اخه واقعا این امتحان بود که امروز ما دادیم؟فیزیکو خییییلی از بچه های تجربی حتی واسه کنکور نمیخونن حالا با یک روز وقت و حجم بالای کتاب اینجوری باید بدین سوالاتو؟خیلی نامردیه خب من از دانش اموزای یک مدرسه خاص ام خیییییییلی از بچه ها امروز خراب کردن خراب که خیییییلیا پاس نمیشن حالا شما بچه های مدارس عادی و روستایی رو در نظر بگیرید خاااااااااااااااهش میکنم یه فکری بکنید-این مشکلو بچه های سوم ریاضی هم برای جبر شون داشتن دبیرشون یکی از بهترین دبیر هاست و در سطح خیلی بالا با بچه ها کار میکنن اونا تاثیر 25 درصد هم واسه کنکورشون داره-داره با سرنوشت ما بازی میشه-ما نسل دیگه ی این کشوریم درست نیست این جور باشه-یکی کمک کنه متشکر
آخرین اخبار