مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری ساوه گفت: ۴۹۰ اصله کاج تهران و ۱۶۸ اصله نارون در بلوارهای ولی‌عصر(عج) و شهید شجاعی ساوه که گونه هایی سازگار با آب و هوای ساوه و نیز مقاوم در برابر سرما هستند کاشته شد

 

قاسم جبران در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با اشاره به سرمازدگی برخی درختان در ساوه اظهار کرد: با افزایش برودت هوا در سال گذشته، سرمازدگی برخی گونه های درختی بخصوص درختان اکالیپتوس و در نتیجه خشک شدن شاخه های آنها را در ساوه شاهد بودیم که این امرموجبات بوجود آمدن چهره نامناسب در برخی از بلوارها و پارکها را فراهم نمود.

وی افزود:‌ به دنبال بروز این شرایط سازمان به ناچار اقدام به کف بری درختان خشک شده نمود و در راستای جلوگیری از تکرار این موضوع در سال های آینده، کاشت گونه های مقاوم را در برنامه کاری خویش قرار داد.

مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری ساوه تصریح کرد: در مناطق سرد از ارقام مقاوم به سرما و از پایه های مقاوم به سرما استفاده می شود، در اثر سرمای بیش از حد زمستان، گونه های پوست نازک شکاف خورده و در اثر یخبندان شاخه ها سیاه می شوند.

وی با توجه به گونه های درختی گفت: گونه های درختی که برای فضای سبز شهری در مناطق خشک و نیمه خشک مورد استفاده قرار می گیرند از تنوع بالایی برخوردار نیستند بنابراین مطالعه به منظور شناسایی و انتخاب گونه های مناسب برای کشت در فضای سبز شهری ساوه با دقت انجام شد.

جبران افزود: برودت هوا در بهمن ماه سال گذشته سبب سرمازدگی 30 هزار اصله درخت اوکالیپتوس فضای سبز این شهر شد، چون این درختان در برابر سرمای 12 درجه زیر صفر مقاوم نبودند.

وی تصریح کرد: به منظور تقلیل آستانه سطح خسارت های مالی و تولیدی بویژه در برابر سرما بایستی برای مقابله با این بحران از گونه های مقاوم درختان استفاده کنیم

مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری ساوه با اشاره به نقش محققان گفت: باید محققان، کارشناسان و اساتید با جدیت پیگیری کرده و خصوصیات ژنتیکی درختان مقاوم را یافته و نسبت به تکثیر آنها اقدام جدی داشته باشند/س
برچسب ها: کاشت ، گیاهان ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.