معاون سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: با حضور شوراها، باید مشارکت مردم درامور شهری محقق شود، اما این موضوع آنطور که باید محقق نشده وشهرها بدون حضور سازماندهی شده مردم مدیریت می‌شوند.

علی نوذرپور، معاون سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به نقش و جایگاه شوراها در مدیریت شهری اظهار داشت: با حضور شوراها، باید مشارکت مردم در مدیریت شهری لحاظ شود اما این موضوع آنطور که باید محقق نشده و شهرها بدون حضور سازماندهی شده مردم مدیریت می‌شوند و ضرورت بازنگری در قوانین شوراها به‌منظور تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت حضور و مشارکت مردمی در مدیریت شهری احساس می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: قانون باید زمینه لازم را در جهت تعامل سازمان یافته مردم و شوراها فراهم نمایند که البته این نارسایی‌ها صرفا ناشی از قانون نیست، بلکه شوراهای شهر نیز، در بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های خویش موفق نبوده است.
 
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال از ظرفیت بند 7 ماده 71 شوراها، در خصوص تشکیل انجمن‌های امدادی، اجتماعی و... به نحو مطلوبی بهره‌گیری نشده و به تعبیری در شوراهای شهر هم قوانین آنها را به سمت شهرداری سوق می‌دهد و خود شوراها نیز تمایل چندانی به ورود به حوزه‌های این چنینی ( مشارکت مردمی) نداشته‌اند.
 
معاون سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر مساله مذکور هستند و در وزارت کشور و دولت نیز این اراده وجود دارد که در قوانین شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بازنگری های لازم لحاظ شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار