معاون امور گمرکي گمرک ايران گفت: حذف ثبت سفارش نياز به اصلاح قانون دارد و هم‌اکنون ثبت سفارش بر اساس قانون انجام می‌شود.

محمدرضا نادری، معاون امور گمرکي گمرک ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با حذف ثبت سفارش گفت: حذف ثبت سفارش نياز به اصلاح قانون دارد و هم اکنون ثبت سفارش بر اساس قانون انجام می‌شود.

وي افزود: بر اساس ماده 11 قانون مقررات صادرات و واردات واردکنندگان کالا اعم از دولتی و غير دولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش بايد به وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند و اگر ثبت سفارش حذف شود نياز به اصلاح قانون دارد.

نادری گفت: گمرک ايران پيشنهاد کرده است که حداقل براي واحدهای توليدی که مواد اوليه برای توليد را وارد می کنند از ثبت سفارش معاف باشند.

معاون امور گمرکی گمرک ايران در پاسخ به اين سوال که آيا زير ساخت های لازم در گمرک برای حذف ثبت سفارش و ارايه آمار توسط گمرک آماده است؟ گفت: گمرک ايران آمادگی کامل دارد که آمار واردات و حتی نوع کالا را  به صورت هفتگی و ماهانه اعلام کند و در اين مورد مشکلی ندارد.

وی در مورد تعرفه واردات خودرو نيز گفت: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو تا حجم موتور 2000 سی سی 40 درصد و خودرو هايی با حجم موتور 2001 تا 2500 سی سی 55 درصد است و خودروهای بالای 2500 سی سی نيز در حال حاضر ثبت سفارش نمی شود.

انتهای پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار