معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اعطای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به واحدهای صنعتی آذربایجان غربی برای رشد و توسعه این واحدها مثبت ارزیابی می‌شود.

رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان غربی،گفت: بررسی روش‌های تأمین منابع غیر بانکی و تسهیلات بانکی مورد نیاز واحدهای صنعتی و همچنین طرح‌های تولیدی استان از جمله اولویت‌های کاری صنعت آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

وی به بررسی و راهنمایی به منظور جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و شرکت‌های تأمین سرمایه جهت مشارکت در توسعه صنعتی با توجه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان اشاره کرد و گفت: تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی و صیانت از تولید و اشتغال مولد از وظایف بسیار مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی شمرده می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در جلسات مربوطه و ستاد تسهیل مطرح می‌شود تا با ارائه راهکارها و مصوبات حل و فصل شوند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: سازمان صنعت استان تعامل بسیار خوبی با کارگروه‌ها، بانک‌های عامل و ... به منظور پیگیری اعطای تسهیلات سرمایه ثابت و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنعتی دارد.

وی اعطای معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های لازم از واحدهای صنعتی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: برای این منظور با سازمان امور اقتصادی و دارایی، خدمات سرمایه‌گذاری، گمرک و سایر ارگان‌ها تعامل نزدیک و سازنده‌ای داریم.

جلیلی ادامه داد: در این زمینه صدور مجوز و معافیت گمرکی ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی با توجه به قوانین، ضوابط، دستورالعمل‌ها و سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع انجام می‌شودب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.