مهرزاد حمیدی گفت: با توجه به گسترده ی وسیع آموزش و پرورش پیش بینی مان این است که مدارس تازه تاسیس تجهیز به امکانات ورزشی تحویل دهیم.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود معلمین ورزش در کشور گفت: به ندرت می توان کلاس درسی را در مدارس یافت که معلم ورزش نداشته باشند زیرا از حداکثر معلمین موجود استفاده کرده این و از طریق افزایش ساعات  حق التدریس  توانسته ایم کلاس ها را پوشش دهیم.
 
وی در ادامه افزود: در دانشگاه فرهنگیان یکی از رشته هایی که با کثرت بیشتری پذیرش دانشجو  دارد رشته ی تربیت بدنی است دانشجویان با ورود به دانشگاه فرهنگیان تعهد خدمت می گیرد و بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان دبیر ورزش مشغول به فعالیت می شوند.
 
حمیدی در خصوص کمبود امکانات ورزشی در مدارس نیز خاطر نشان کرد: گسترده آموزش و پرورش به دلیل وجود 105 هزار مدرسه  در کشور بسیار وسیع است که البته 5/8 درصد از این مدارس غیر انتفاعی و مابقی دولتی هستند و در خصوص افزایش امکانات ورزشی نیز پیش بینی مان این است که مدارس تازه تاسیس با امکانات و تجهیزات ورزشی تحویل داده شوند.
 
معاون تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در خصوص بحث کمک دارایی ها به صورت ملی نیز باید گفت که به استانها ابلاغ اعتبار کردیم و اعلام شده با توجه به برنامه ریزی درسی و آموزشی امکانات وسایل را در  اختیار بگذارند البته تلاشمان این است که از طریق امضای تفاهم نامه ها و بهره گیری از کمک ها و مشارکت افراد و سازمان ها بخشی از کمبودها را برطرف نماییم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تجهیز ، مدارس ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار