مراسم افتتاحیه چاپ دستی با ازدحامی از جمعیت در سال اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه چاپ دستی امروز با حضور مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز تجسمی، احسان آقایی معاون موزه هنرهای معاصر تهران و هنرمندانی چون همایون سلیمی، بابک اطمینانی، علی اکبر نیکان پور، کاظم چلیپا و ... در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.



بنابراین گزارش، مجید ملانوروزی در این مراسم گفت: موزه پایگاه تخصصی هنرمندان تجسمی بوده و خواهد بود و  هنرمندان و دوست داران هنر علاقه مند به نمایش آثار گنجینه ی موزه بوده اند و با توجه به اهمیت چاپ دستی این فرصت فراهم شد تا نمایشگاه چاپ دستی برگزار شود.

ملانوروزی بیان کرد: در این مدت دو مجموعه به مجموعه های چاپ دستی موزه اضافه شد. در حقیقت دو مجموعه از هنرمندان برجسته ی آلمان و ایتالیا به ترتیب گونتر اوکر، مارکو منه گوتزو نیز به مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در بخش چاپ دستی اضافه شدند.

در ادامه این مراسم احمد وکیلی دبیر این نمایشگاه گفت: اهمیت چاپ های دستی در دوره ی معاصر نه از باب تکثیر  آثار بلکه با عنوان غنی ترین مدیا در حوزه هنرهای تجسمی است.

وی گفت: هنرمندان در طول تاریخ بارها و بارها ثابت کرده اند که بیان جدید در هنر نیاز به ابزارات تازه و متنوع دارد و ساختار نو همواره میتواند به محتوای جدید بیانجامد؛ هنرمندان بزرگ تاریخ این نکته را ثابت کرده اند و پرچم دار حرکت تکاملی هنر بوده اند.

وکیلی اظهار داشت: با توجه به اینکه چاپ دستی اهمیت ویژه ای هنرهای تجسمی دارد، وقت آن رسیده که مردم کوپلن ها را از دیوار پایین آورده و چاپ دستی را به دیوار نصب کنند.

دبیر نمایشگاه چاپ دستی درباره ی آثار این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه چاپ دستی که امشب شاهد نمایش آثار آن هستیم، در برگیرنده ی 215 اثر چاپ دستی است که دربین آنها حدود 110 اثر چاپ دستی ن برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است.

*علم از انحصار اشراف خارج شد


در ادامه این مراسم، اکبر عالمی که به عنوان مجری این مراسم بود گفت: در هنر 4 کهکشان وجود دارد که یکی از آنها در سال 1425 با چاپ گوتن برگ به وجود آمد و پس از آن دیگر علم از انحصار اشراف و دانشمندان خارج شد و به میان خانه ی آدم هایی که من از آنها قد کشیده ام رفت و به خانه های فقیر راه پیدا کرد.

وی افزوذ: دانشجویان و هنرمندان جوان نباید مانند استادان خود باشند بلکه باید از آنها پیشی بگیرند چرا که در غیر این صورت، پیشرفتی به جلو نخواهیم داشت.

* تقدیر دختر از پدر شب میلاد امیرالمومنین

در طی این مراسم، دختر احمد وکیلی هنرمند برجسته نقاشی کشورمان هم از پدرش تقدیر کرد و گفت: کل زندگی ام را از پدرم دارم.

گفتنی است؛ موزه هنرهای معاصر تهران امشب شبی پر از ازدحام را شاهد بود که برای دیدن بخشی از گنجینه ی ارزشمند این موزه در این فضای هنری حضور داشتند.

 لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه تا 22 مرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برای علاقه مندان برپاست.


انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار