رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: آمار طلاق، افزایش بزهکاری‌ها وزنان سرپرست خانوار گویای وضعیت نامطلوب اجتماعی است ومسائل اجتماعی باید از حاشیه به متن برسد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد موسوی چلک در همایش سراسری مددکاران اجتماعی که در سالن همایش های غدیر کمیته امام خمینی برگزار شد گفت: همایش‌هایی از این دست فرصت مناسب است که سیاست های کلان اجتماعی به آن متوجه کنند چرا که بزرگترین دغدغه‌ی کشور ما این است که امور اجتماعی در هیچ موردی مورد توجه مدیران نبوده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌ی اجتماعی همواره مورد مظلومیت واقع شده است افزود: حوزه مسائل اجتماعی هنوز نتوانسته خود را از حاشیه به متن برساند و فقط در کانون برنامه‌ی پنجم توسعه ردپایی از آن وجود دارد.

امروز شاهد افزایش طلاق که افزایش زنان سرپرست خانوار افزایش مراجعات به دادگاه‌ها ورشد بزهکاری هستیم وهمه‌ی این‌ها نشان گرفته از عدم اهمیت به مسائل اجتماعی است همان مسائلی که از آن غافل شده‌ایم امنیت جامعه‌مان را تهدید می‌کند.

موسوی چلک درادامه گفت: متاسفانه ردی از وضعیت اجتماعی درایران نداریم وتا امروز حتی یک گزارش در این حوزه وجود ندارد غلبه‌ی نگاه‌سیاسی امنیتی که  حوزه‌ی اجتماعی و بنگاهی نگاه کردن به آن خطر بزرگی است که مسایل اجتماعی را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری لازمه‌ی اجتماعی زندگی کرد است، افزود: مسئولیت پذیری اجتماعی و مطالبه گری در ایران وجود ندارد در صورت تحقیق سلامت  اجتماعی در جامعه لزوم وجود نهادهایی از جمله کمیته امداد کمتر احساس می‌شود.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه مددکاران اجتماعی بالاترین و بروز ترین اطلاعات اجتماعی را دارند واز شرایط جامعه به خوبی آگاه هستند خاطرنشان کرد: مددکاران به دلیل طیف وسیعی از ارتباطات خود با مردم وهمچنین دستگاه‌های مختلف اطلاعات بسیار زیادی دارند که می‌توانند از این ظرفیت در مسائل کلان جامعه و حتی سیاست گذاری‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار