رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح تحول نظام سلامت یک طرح بسیار بزرگ و در تاریخ حوزه سلامت کشور بی‌نظیر می‌باشد و تحولی است که در سطح بین‌المللی هم افتخار آفرین خواهد بود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر ایرانی‌خواه بر لزوم معرفی صحیح این طرح تاکید کرد و افزود: این طرح مراحل مختلف و پر برکتی دارد که هدف نخست آن کاهش پرداختی مردم بوده است.

قائم مقام وزیر در استان قم اصلاح برخوردها و رفتارها را خواسته اصلی مردم دانست و خاطرنشان کرد: حلقه مهم تکمیل طرح تحول نظام سلامت، افزایش تکریم مراجعان و احترام به بیماران است و این مهم، رضایتمندی بیشتری در مراجعان به مراکز درمانی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشتند: توقع من از دوستان نظام پرستاری بررسی کارشناسی و اعلام نقاط ضعف و قوت و مشکلات اجرای این طرح است و البته لازم است در کنار ارائه مشکلات، راهکار و برنامه‌ای هم برای برطرف شدن مشکلات مطرح شود.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این نشست یادآور شدند: اجرای صحیح این طرح همت ویژه همه خانواده سلامت را می‌طلبد و سعی خواهد شد در اجرای بند به بند این برنامه هیچ کوتاهی صورت نگیرد.

دکتر مظفری خاطرنشان کرد: قطعا مطالبات پرستاران هم مانند پزشکان در این طرح دیده شده و در احقاق حقوق کارکنان سلامت استان در صورت اجازه قانون تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

وی در تشریح اجرای این برنامه تصریح کرد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت سعی داریم علاوه بر حفظ و حراست از بیت المال، تکریم مراجعان، آموزش حقوق بیماران، ایجاد نظم و جبران خدمات کادر درمانی نیز به نحو مطلوبی مورد توجه قرار گیرد.

جعفری رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان قم نیز ضمن اعلام نقطه نظرات خود و ابراز خوشحالی از اجرای این طرح بزرگ افزود: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت وظائف و کار پرستاران تعریف و زوایای متفاوتی خواهد داشت که امیدواریم با توجه به کمبود نیروی پرستار در مراکز درمانی استان، اقدام لازم برای جلب رضایت جامعه پرستاری دیده  شود.

وی در پایان اظهار داشت: پرستاران به اهمیت اجرای صحیح این طرح واقف شده‌اند و یکی از اهداف این نشست مشترک رفع مشکلات جامعه پرستاری استان و کمک در جهت بهبود کیفیت برخوردهای کارکنان درمانی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادی
۰۸:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
امیدواریم یک فساد اقتصادی بزرگ وبزرگتر از 000/000/000/000/30 در دل این طرح در حوزه تجهیزات پزشکی بیرون نیاید /خبرها خوب نیست دوستان نظارتی /دوستان نظارتی /
آخرین اخبار