علیا بویر استرالیایی که سابقه روزنامه نگاری دارد، اکنون مدیر ارشد پروژه های اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا(ABU)است. به اعتقاد او با تجاری شدن رسانه ها میزان رعایت اخلاق در آن ها کاهش یافته است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش بین الملل سیزدهمین جشنواره بین المللی صدا و پنجمین اجلاس جهانی رادیو؛ علیا بویر استرالیایی که سابقه روزنامه نگاری دارد،14 سال است در حوزه رادیو کار می کند و پیش از این مدیر یکی از شبکه های رادیویی کشورش بوده،بویر اکنون مدیر ارشد پروژه های اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا(ABU)است.به اعتقاد او با تجاری شدن رسانه ها میزان رعایت اخلاق در آن ها کاهش یافته است.

"علیا بویر" افزود: با تجاری شدن رسانه ها میزان رعایت اخلاق در آن ها کاهش یافته است و متاسفانه گاهی اوقات محتواهای نامناسبی به مخاطب ارایه می شود. در این شرایط باید با توجه به اخلاق رسانه ای در جهت محافظت از مردم در مقابل این آسیب ها تلاش کنیم.

***رادیو بهترین رسانه برای حفظ محیط زیست


مدیر ارشد پروژه های اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا درباره نقش رادیو در افزایش آگاهی مردم به منظور حفظ محیط زیست اظهار کرد: رادیو به احتمال زیاد بهترین رسانه برای دستیابی به این هدف است. در بیشتر کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه مانند ایران و استرالیا هنگام رخ دادن یک فاجعه مانند بلایای طبیعی،رادیو تنها رسانه ای است که می تواند به مردم کمک کند که چه کار کنند،کجا بروند و چگونه زنده بمانند.

وی در ادامه گفت: سالانه شاهد آتش سوزی های زیادی در جنگل های استرالیا هستیم و مردم فقط به رادیو برای دستیابی به اطلاعات مهم در این زمینه مانند وضعیت سرایت آتش و میزان خطر آتش سوزی توجه دارند بنابراین رادیو رسانه بسیار مهمی است.

مدیر ارشد پروژه های اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا(ABU) با بیان اینکه رادیو در حفاظت از محیط زیست هم اهمیت زیادی دارد،تاکید کرد: در واقع رادیو پیش از وقوع بلایا و پس از آن می تواند نقش مهمی را در اطلاع رسانی به مردم بازی کند چون رسانه ای است که به خانه های ما راه یافته است و هنگام گوش دادن به آن می توان کارهای روزمره را انجام داد و مانند تلویزیون نباید مقابل آن نشست.

***موسیقی ایرانی محشر است

بویر درپایان در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه های رادیوی ایران را شنیده اید،اظهار کرد:من این برنامه ها را نشنیدم ولی موسیقی ایرانی را گوش کردم. موسیقی کشورتان محشر است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار