محمود گودرزی گفت: آموزش و پرورش نبض ورزش در مفهوم عام و نبض ورزش قهرمانی در مفهوم خاص است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های متقابل بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش گفت: امضای این تفاهم‌نامه گام بسیار ارزشمندی است که البته بخش کوچکی از کار بشمار می‌آید و بخش عمده آن به اجرای مفاد این تفاهم‌نامه باز می‌گردد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش در واقع نبض ورزش و مفهوم عام و نبض ورزش قهرمانی در مفهوم خاص است همچنین آموزش و پرورش در گذشته رکن اساسی پشتیبانی از تیم‌های ملی به شمار می‌آمد.

گودرزی با اشاره به این مطلب که مبنای ورزش همگانی در سطوح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه آموزش و پرورش بود افزود: در گذشته بخش عمده‌ای از قهرمانان تیم‌های ما دانش‌آموزان بودند که از جمله در رشته والیبال حدود 3 تا 4نفر از اعضای تیم ملی را تشکیل می‌دادند.

وزیر ورزش جوانان همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حوزه قهرمانی کشور را به جلو می‌کشید اما در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب این روند کمی تضعیف شد و گرایش به ورزش و مفهوم آن توجه می شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار زیادی به لحاظ زیرساخت و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و در صورتی که این تفاهم‌نامه عملیاتی شود هم‌افزایی به وقوع خواهد پیوست و این هم‌افزایی سبب افزایش بهره‌وری در حوزه ورزش همگانی می‌شود البته هدف دیگر از امضای این تفاهم‌نامه موضوع جوانان است با توجه به اینکه حدود 12میلیون دانش‌اموز وجود دارد که 50درصد آنان در گروه سنی 14تا18 سال می‌باشد و این امر تلنگری به وزارت ورزش و جوانان است که این جمعیت منتظر خدماتی هستند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نبض ، ورزش ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار