فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: موشک‌ها و راکت‌هایی که بالگرد از آنها استفاده می‌کند بهینه‌سازی‌ شده‌اند و نمونه‌ای از این موشک‌های هدایت شونده با برد بیش از 4 کیلومتر را در رزمایش بیت‌المقدس در منطقه اصفهان تست می‌کنیم .

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی‌زمینی ارتش در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی 128 خلبان و مهندس پرواز که در دانشگاه افسری امام‌علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که امروز مراسم دانش‌آموختگی جمعی از خلبانان بالگرد و مهندسین پرواز را در دانشگاه افسری امام علی (ع) داشتیم، این خلبانان و مهندسین پرواز مراحل آموزشی خود را در پایگاه شهید وطن‌پور اصفهان طی کرده‌اند و دانش‌آموخته شدند.
 
وی افزود: مردم عزیزمان مستحضر هستند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی این آموزش‌ها وابسته به خارج از کشور بود و دانشجویان ما سال‌ها درخارج از کشور اقامت می‌کردند تا آموزش‌ها را فرا بگیرند.
 
امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: با اعتماد به نفسی که حضرت امام خمینی (ره) در نیروهای مسلح به وجود آوردند و این اعتماد به نفس توسط نماینده ایشان مقام عظمی ولایت و فرماندهی معظم کل قوا در تمامی لایحه‌ها نفوذ داده شد و به حمدالله امروز با اعتماد به نفسی که در تمامی نیروها وجود دارد، آموزش‌های فنی در مرکز آموزش شهید وطن‌پور به دانشجویان داده می‌شود.
 
وی افزود: ما شاهد هستیم که این آموزش‌ها نه تنها می‌تواند نیازهای داخلی کشور را مرتفع کند بلکه آمادگی داریم تا از کشورهای دوست و مسلمان هم دانشجو گرفته و آن‌ها را آموزش دهیم لذا در دیدارهایی که با وابستگان نظامی کشورهای دوست و مسلمان در ستاد نیروی‌زمینی داشته‌ایم، آمادگی در مجموعه هوانیروز برای پذیرش دانشجو را اعلام کردیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه اظهار داشت: از نظر عملیاتی بالگردها در حد بسیار قابل توجهی هستند و ارتباط بسیار خوبی با صنعت دفاعی برقرار شده و موشک‌ها و راکت‌هایی که در بالگرد از آن‌ها استفاده می‌شود، بهینه‌سازی‌ شده‌اند و نمونه‌ای از این موشک‌های هدایت شونده با برد بیش از 4 کیلومتر را در رزمایش بیت‌المقدس در منطقه اصفهان تست می‌کنیم .
 
وی افزود: علاوه بر این‌ها تفنگ تیرباری که بالگرد دارد را نیز ارتقا داده‌ایم و قابلیت‌های پروازی بالایی به وجود آمده و دید در شب آن‌ها کامل شده و این‌ها همه مجموعه‌ای هستند که ظرفیت‌های عملیاتی هوانیروز را برای حضور  در نبرد ناهم‌تراز بالا می‌برد.
 
امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: همه این آموزش‌ها داده شده و خلبان‌های ما تکنیک‌ها و تاکنیکهای پروازی را به خوبی بلدند و در رزمایش‌های مختلف آنها را تمرین کردند و فکر می‌کنم که اگر صحنه عملی پیش بیاید بتوانند مانند سال‌های دفاع‌مقدس اقتدار سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به شایستگی نشان دهند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ساخت بالگرد جدید گفت: امروز بالگرد پیستونی در دستور کار صنعت دفاعی است، متخصصین و کارشناسان نیروی‌زمینی هم در حال همکاری هستند و با توجه به کاری که انجام می‌شود ان‌شاء‌الله در پایان سال ما شاهد افتتاح بالگرد ملی هم توسط صنعت دفاعی‌مان باشیم.
 
وی افزود: بالگرد پیستونی هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد چراکه بالگرد‌هایی که ما در آموزش استفاده می‌کنیم بالگردهایی با موتورهای جت هستند که هزینه‌هایشان بالاست و امروزه کشورهای پیشرفته دنیا برای آموزش خلبانی از بالگرد پیستونی استفاده می‌کنند لذا ما هم بنا داریم ان‌شاءالله یک بالگرد ملی را تولید کنیم که بتوانیم هزینه‌های آموزش را تا حد قابل ملاحظه‌ای در سال اقتصاد که آقا فرمودند پایین بیاوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بالگرد ، امیر ، سرتیپ ، ارتش ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میرزابیگی
۲۳:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
این همه پیشرفت در سایه ولایت فقیه بود و سلام بر امام خمینی سلام برامام خامنه ای سلام بر شهیدان سلام بر رزمندگان به کوری چشم منافقین. اسلام زنده باد
آخرین اخبار