رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار خرید گندم در جنوب استان که از 15 فروردین ماه آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، ˈرضا نجفی افزود : کشاورزان جنوب استان تاکنون بیش از چهار هزار تن گندم مازاد برمصرف خود را به سیلوهای استان تحویل داده اند.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگیهای صورت گرفته در سال زراعی و همت بهره برداران و تلاش کارشناسان امسال تولید گندم در استان از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی سطح زیر کشت گندم در سیستان و بلوچستان را 80 هزار هکتار ذکر کرد و افزود: 50 هزار هکتار از این سطح در شمال و 30 هزار هکتار در جنوب استان کشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان متوسط برداشت گندم دراستان را 5/2 تن در هرهکتار ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح بیش از 200 هزار تن گندم برداشت شود.

نجفی نرخ خرید گندم بصورت تضمینی را 10 هزار و 500 ریال از سوی دولت اعلام کرد و افزود: کشاورزان از فروش گندم مازاد بر نیازشان به دولت بخوبی استقبال کرده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: گروه های تعاون روستایی بعنوان مباشر گندم مازاد برمصرف کشاورزان را به قیمت دولتی خریداری می کنند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: چهار هزارتن ، گندم ، سیلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.